Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone appen Internet radio box och Sveriges Radios kanaler?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte Internet Radio Box appen eftersom Sveriges radios egen support rekommenderade den om man vill lyssna på deras streams.

För det första hittar jag bara SR Klassiskt i deras utbud. Inte P1, P2, P3. Är det någon som hittat dem?

För det andra så finns det en bugg i programmet som gör att om man lägger till favoriter så får alla kanaler du lägger till av någon konsstig anledning samma streamlänk som den senaste du lade till. Jag satt två timmar igår och knappade in stream länkar för att sedan upptäcka att alla länkar hade bytts ut till den 30:e och sista jag lade in. PUST!

Buggen är dokumenterad för över en månad sedan men inget verkar hända på deras hemsida.

Jag kör med FStream sedan 9 månader - klockrent. Har aldrig hört talas om Internet Radio Box.

Jag rekommenderar också FStream. Den fungerar bra. Du kan även koppla upp dig via din dator och WLAN för att lättare lägga till och hantera kanalerna. Du kan lägga till vilka kanaler som helst som strömmar och svenska radiokanaler hittar du här:

Swedish radio stations streaming live on the internet - Listen online

Där hittar du alla SR kanaler plus många till

Fstream är gratis så det är en no-brainer att prova. Det enda som är lurigt är att det finns en inställning som är av när du installerar den och som du måste ställa om för att kunna lyssna på radio över det mobila datanätet. När jag installerade om en ny version så tog det en månad innan jag fattade det:)

Så var det inte för mig....om du med "mobila datanätet" menar 3G. Jag behövde inte göra några inställningar - lade bara till länkarna och började lyssna.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det enda som är lurigt är att det finns en inställning som är av när du installerar den och som du måste ställa om för att kunna lyssna på radio över det mobila datanätet. När jag installerade om en ny version så tog det en månad innan jag fattade det:)

• Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-07 18:33

Wunder Radio funkar väldigt bra annars! Testa den!

RadioBox är strålande bra! Körde FStream förr men har bytt, och får man länkarna rätt från början så försvinner dom inte!

• Medlem
  • 2009-11-20 09:38

Radio box

Jag är inbiten nyhetslyssnare och Radio box fungerar väldigt bra för mig, även i sthlms t-bana (där gamla mobilens FMmottagare storknar) och på tåg mellan uppsala-sthlm (utom när tåget passerar Alsikeskogarna, men där finns iofs ingen mottagning för nånting). Och radio box har ett vettigare och jag tror större urval än i Fstream som dessutom är buggigt om än gratis.
Till trådstartaren: Om man använder landkategorin i stationsökningen och går in på Sverige, så hittar man de kanaler du nämner, men ockås ett slags paraplyrubrik under vilken man hittar alla de ordinarie stationerna. Där finns exempelvis P1,P2,P3 men också de regionala, några av dem dessutom i olika bit-varianter, allt i liveformat. Det fantastiska med dessa webbradiokanaler är att de vid avbrott tycks fortsätta vid avbrottet när de kommit ikapp igen.
Det är underbart att lyssna på BBC-news om P1tråkar och fantastiskt att lyssna på musik från all världens radiostationer. Gillar man som jag worlmusik är dock SR Världen ett bra alternativ.
Bra är också Radio box webbplats där samma kanalurval finns för lyssning från datorn.
http://radiobox.eingrad.com
Perfekt.
Enda minuset är att programmet inte kan arbeta i bakgrunden om stationen inte levererar i mp3-format, men det tycks vara apples och inte appens fel.

Här är en recension:
http://www.whatsoniphone.com/reviews/internet-radiobox-review
Lycka till!

Senast redigerat 2009-11-20 09:49
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-20 13:27

Använder också RadioBOX och tycker att det fungerar klockrent. Absolute värt 7kronor för att slippa allt strul med att lägga till kanaler manuellt.

1
Bevaka tråden