Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skydda min nya MacBook Pro 15"

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Nybliven ägare till en MacBook Pro 15" - och den är ju så klart underbar!!
Är på jakt efter bra skydd för att hålla den fräsch, och undrar om ni har några tips.

Jag har tittat på InvisibleShield från Zagg ( ZAGG | invisibleSHIELD | Apple MacBook Pro 15 inch 2nd Gen Unibody Cases, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield ) och tycker den verkar vara bra. Någon som har nån erfarenhet av dessa produkter?

Sen skulle jag vilja göra en brandad väska/skin till datorn - någon som känner till nån bra leverantör i Sverige av sådana produkter??

I övrigt - har ni några mer tips på tillbehör, skins, väskor m.m. för en nybliven MacBook ägare?? Eller nått annat tillbehör som man "bara måste ha"!!

Tack på förhand,

Jonas

som för övrigt väntar på en iPhone 3GS 16 Gb också... men när den kommer det vette tusan... :-S

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-07 14:36

Att hålla på med plastfilmer och liknande tycker jag du kan skippa. För det första är alu/unibodymacarna väldigt tåliga i finishen. För det andra behöver ju saker och ting inte uppgå till absurdum Så länge du inte har metallfingrar eller tänkte släpa den längs betongunderlag liksom.

Det bästa rådet är att inte äta smuliga baguetter eller köra med kladdiga fingrar..

Det som rekommenderas och som du måste ha är något av alla dessa fodral i våtdräktsmaterial som du kan slå in datorn i när du transporterar den. Håller hur bra som helst mot repor, väta, damm och mindre stötar.

Sen kan du ju köra vilken väska du tycker passar. Själv kör jag datorn (i fodral) i en vanlig kånken-ryggsäck. För att det är bekvämt och för att inte basunera ut att jag bär på något dyrt som man gör med datorväskor

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-09 13:58

Håller med snigel1. Har haft min MBP i två år och tycker den fortfarande ser ut som ny utan några plastskydd. Använder själv en tygbit ("The Slip" från Crumpler) mellan tangentbord och skärm när den är ihopfälld samt ett neoprenfodral från Crumpler som heter "The Gimp". (Ja, jag är en Crumpler-fan ). Har flugit och rest relativt mycket med datorn och har hittills inte haft anledning att ångra mig.

1
Bevaka tråden