Jag har själv haft ambitioner i den nivån du nämner men min erfarenhet är att dessa program bara skapar mer administration.
Jag gick istället över till enklast möjliga hjälpmedel och hittade TimeBandit.
Man får träna in att byta konto manuellt i en liten flytande "remote control" (se bild) men det går av sig själv när man fått in vanan. Man klickar på den röda/gröna knappen för att starta/stoppa och man väljer jobb i listan på flykten så att säga. Ett Alt klick på startknappen tar fram programmet i förgrunden.
Lämnar du tangentbordet i all hast så slutar den räkna efter 10 minuter. När du kommer tillbaka frågar den var den tiden ska redovisas.
Jag har även lagt in kontona Fika och Lunch av två anledningar.
1. det blir lättare att summera dagens arbetade timmar om allt är med.
2. man håller igång "tänket" att man ska byta jobb så fort man lämnar datorn.
När jag lämnar datorn för en längre stund så brukar jag dra in fjärrkontrollen mitt på skärmen så jag ser den direkt när jag är tillbaka.
Slutligen skriver jag in mina siffror i Hansa. TimeBandit kan exportera jobblistan till Excel vilket underlättar när man ska summera ett antal dagar.
TimeBandit X