Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Releasedatum för Tomtom?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som hört något releasedatum för Tomtom's app? Är sugen på Navigons GPS-app men vill gärna vänta till Tomtoms kommer ut för att jämföra dessa två. Någon som har en aning?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-09 19:00

Det enda som är sagt är "this summer" , man får hålla koll på denna sajt: TomTom for iPhone

Det roliga är att de skriver "TomTom for iPhone is here" , jasså vart då?

Sen måste det vara grymt mycket billigare och bättre än Navigon för att göra succé, tänk vad många som måste ha laddat ner Navigon vid det här laget som är nöjda och kommer förmodligen inte att byta.

http://www.engadget.com/2009/08/06/tomtoms-iphone-car-kit-and-navigation-software-priced-overseas/

Ursprungligen av Jetwash:

Det enda som är sagt är "this summer" , man får hålla koll på denna sajt: TomTom for iPhone

Det roliga är att de skriver "TomTom for iPhone is here" , jasså vart då?

Sen måste det vara grymt mycket billigare och bättre än Navigon för att göra succé, tänk vad många som måste ha laddat ner Navigon vid det här laget som är nöjda och kommer förmodligen inte att byta.

TomTom's iPhone car kit and navigation software priced overseas

Ja, jag läste M3 i Juli och de formulerade sig såsom att Tomtom var klara med sin applikation medans Navigons var under utveckling.

Absolut, håller helt med. Därför tycker jag det är väldigt konstigt om nu Tomtom är klar med sin app, men inte släpper den av någon anledning. De lär förlora bigtime på det. Och Navigons priser är ju helt klart överkomliga, 749:- för hela europa. Men nu handlade ju den här tråden om Tomtom ^^

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-09 22:48
Ursprungligen av Thompy:

Ja, jag läste M3 i Juli och de formulerade sig såsom att Tomtom var klara med sin applikation medans Navigons var under utveckling.

Absolut, håller helt med. Därför tycker jag det är väldigt konstigt om nu Tomtom är klar med sin app, men inte släpper den av någon anledning. De lär förlora bigtime på det. Och Navigons priser är ju helt klart överkomliga, 749:- för hela europa. Men nu handlade ju den här tråden om Tomtom ^^

Det kan ju vara hårdvaran som det tar lite tid med. Men This Summer borde ju betyda åtminstone denna månad. Men de flesta vill nog köpa sin GPS under våren inför sommarens semester. Så tajmingen är rätt dålig, tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-11 11:43
Ursprungligen av dennislodh:

TomTom har redan förlorat alla semesterfirare. Navigon tjänade mest med iPhone programmet eftersom de släppte den i precis i rätt tid. Ibland gäller det inte att vara bäst utan först. När TomTom väl har släppt sin version så har navigon tid på sig att förbättra sitt program. Den enda fördelen med TomTom är bil hållare som TomTom erbjuder och ingen annan har.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-08-11 12:23
Ursprungligen av Robo-X:

TomTom har redan förlorat alla semesterfirare. Navigon tjänade mest med iPhone programmet eftersom de släppte den i precis i rätt tid. Ibland gäller det inte att vara bäst utan först. När TomTom väl har släppt sin version så har navigon tid på sig att förbättra sitt program. Den enda fördelen med TomTom är bil hållare som TomTom erbjuder och ingen annan har.

//Rob

Helt sant, detta fick mig att kopa navigon och en separat hallare..Hade bada funnits samtidigt hade jag nog valt tomtom..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-11 16:36

En holländsk site har noterat inbjudningar från TomTom tll journalister den 22 september för en stor nyhet på navmarknaden,. Kan vara release fö r deras app eller annat.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-11 17:29
Ursprungligen av jonasolof:

En holländsk site har noterat inbjudningar från TomTom tll journalister den 22 september för en stor nyhet på navmarknaden,. Kan vara release fö r deras app eller annat.

Läs tre inlägg upp

Kan det vara så att den skall släppas på "måndag" och det är redan måndag på Nya Zeeland, eller? Man kan hoppas!

ja det ser ju ut som att det är dags imorron bilder mm finns här

TomTom for iPhone Appears in New Zealand App Store - Page 4 - Mac Forums

Finns stöd för svenska..

Hur tror ni man kan få tag på deras hållare? Ser väldigt smidigt ut! (edit: svar på min egen fråga, "Coming soon": http://www.flickr.com/photos/aviationphotos/3826418667/in/set-72157621931049169/ )

Senast redigerat 2009-08-16 23:10

Finns i appstore NU. 649:- tror jag det var för nordiska kartor

Sugen men vettefan...
Har haft TomTom i alla år senast hade jag 930T och visst riktigt bra Nav men det är ju Teleatlas kartor vilket är dynga jämfört med Navteq som t.ex Navigon kör med.
Skaffade mig Navigon för iPhone men tyckte inte det var ngt att ha, svårt att få täckning osv... så jag bestämde mig för köpa en riktigt GPS igen fast då Navigon, föll på modellen 8310.. och måste säga att den är grymt mkt bättre än TomTom.
Så frågan är ju om man skall ha DumDum på sin iPhone ändå... med tanke på hur täckningen var för Navigon så...
Det bästa för er som vill ha TomTom är väl att vänta in så bilhållaren säljs den skall ju extenda GPS signalen vilket man då tydliggör att det så behövs!
Och då kommer det säkerligen säljas i ett paket till bättre pris kanske.

Dags för AppStore börjar införa Demo av de dyrare Apps.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-17 10:21

Dags att stänga här då.

Yes!!

1
Bevaka tråden