Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OpenSSH problem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hepp, kan inte installera SBSettings via Installer 4, får: "Required dependency (com.ripdev.mobilecastrate) was not found"

Mitt problem att Cydia krashar on start och jag kan inte använda den för att tanka ner SBSettings.

För att reparera Cydia behöver jag SSH till min Iphone, men behöver sätta OpenSSH ON genom SBSsettings... eller liknande (som går fortfarande att installera via Installer 4)

Kind a loop, do you see any solution?

Jag kör jailbroken Iphone 2G, version 2.2.1 installerad.

/Karina

Jag hade samma problem. Jag tröttnade och ominstallerade Cydia. Nu funkar allt kanon ihop med Cyberduck./ Ptr

Hur installera du om Cydia utan att SSH:a i Iphone? Jag återställde och PWnade min lur flera gånger, samma problem - Cydia crashes.

Ursprungligen av [email protected]:

Hur installera du om Cydia utan att SSH:a i Iphone? Jag återställde och PWnade min lur flera gånger, samma problem - Cydia crashes.

Och du ställde in den som "ny telefon" efter återställningen?
Alltså inte efter tidigare backup?

Jag körde Redsnow och i den installationen fanns det med att man öppnade SSH om jag läste och förstod rätt? Jag låste upp på en PC med Redsnow för första gången pga att Redsnow inte fungerar på min mac G4 (power PC). Sen dess har min SSH funkat ihop med Cyberduck på min mac. / Ptr

Jag får väl försöka med Redsnow på jobbet imorgon - den fungerade inte på min mac G4 heller

Theplague: japp jag kollade om Cydia fungerade starx efter återställningen "som ny telefon" - den funkade tills jag bytte språk mot Svenska - sedan slutade den fungera. Då återställde jag min telefon från backup för att få tillbaka sms m.m. det gjorde ingen skillnad ändå...

Ja det är värt att testa iaf. Jag behövde inte ens installera SSH från cyberduck. Cydia bara fungerade som vanligt igen. Lycka till! / Ptr

1
Bevaka tråden