Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande stor annons. Måste den vara så stor?

Tråden skapades och har fått 114 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björnström:

Annonsen försvinner ikväll!

Kan det inte komma en dubbelt så stor annons efter det?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Kan det inte komma en dubbelt så stor annons efter det?

I USA finns det ett uttryck: "Be careful what you wish for"

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-30 19:36

NO!!!!

Yes!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-16 00:08

Vad hände med sponsringen då? Har ni tappat en stor(?) inkomstkälla nu eller?

Vi skall nog vara glada för att 99.se inte ser ut så här:

Fastighetssajten Soufun:
·¿µØ²úÃÅ»§-ËÑ·¿·¿µØ²úÍø

(Installera Click2Flash eller sätt på solglasögonen innan du klickar på länken! )

Eller varför inte en av de största sökmotorerna/portalerna i Kina (Sohu)?
ËѺü-Öйú×î´óµÄÃÅ»§ÍøÕ¾

Vi fick just en annonsbokning som säkert kommer generera lite kommentarer i forumet. Håll i hatten - skulle tro att den är uppe om några timmar!

Mig veterligen är jag supporter. Får "Tack för att du är Supporter!" meddelandet men den nya stora annonsen - från HP - syns ändå. Har iofs Click to flash nu men ändå...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Mig veterligen är jag supporter. Får "Tack för att du är Supporter!" meddelandet men den nya stora annonsen - från HP - syns ändå. Har iofs Click to flash nu men ändå...

Under cirka 75 sekunder var det så att Supporters såg annonsen men inte längre. Du var snabb på att skriva inlägg

Kan vi inte återgå till trådens ämne? Tråden ska väl handla om annonseringens vara eller inte vara på 99.se, med fokus framför allt på annonsernas storlek, och kanske om det är lämpligt att ha PC-annonser på ett Mac-forum.

Men huruvida det är en bra dator HP vill sälja, eller huruvida annonsen är snygg eller ful, har inte så mycket med trådens ämne att göra, tycker jag...

/Mod

Som startare av denna tråd har jag kännt ett tag att den fyllt sitt syfte som var att påpeka att den aktuella annonsen från telia hade sådan form och funktion att den störde laddningen av den övriga sidan även för mig som sitter med en 5Mbit-lina.

Sedan jag återaktiverat mitt supporterkonto o dessutom funnit ClicktoFlash så har jag inte längre några problem med den eventuella annonseringen här på 99.

Det förvånar mig att tråden inte är stängd.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Som startare av denna tråd har jag kännt ett tag att den fyllt sitt syfte som var att påpeka att den aktuella annonsen från telia hade sådan form och funktion att den störde laddningen av den övriga sidan även för mig som sitter med en 5Mbit-lina.

Sedan jag återaktiverat mitt supporterkonto o dessutom funnit ClicktoFlash så har jag inte längre några problem med den eventuella annonseringen här på 99.

Det förvånar mig att tråden inte är stängd.

Det kan ju tänkas att andra stör sig på annonsens storlek.... vad vet jag.

Jag stör mig på storleken, trots att jag har ClickToFlash installerat. Sidan laddar först, hackar som till och sedan laddas resten. Blir besvärligt att scrolla, på något vis...

Ursprungligen av iTiger:

Det kan ju tänkas att andra stör sig på annonsens storlek.... vad vet jag.

Jag stör mig på storleken, trots att jag har ClickToFlash installerat. Sidan laddar först, hackar som till och sedan laddas resten. Blir besvärligt att scrolla, på något vis...

Jo det är möjligt men det verkar snarare som om "direktoratet" tagit över tråden lite för att använda den som bollplank kring denna annonsplats (förut telia nu hp) som tydligen kommer att bestå. Kan hålla med om att clicktoflash inte löser hela problemet och egentligen funkar det bäst på mindre flash-animationer/annonser samt på youtube. För att helt o hållet bli av med "problemet" rekomenderar jag supporter-konto vilket det redan skrivits en del om tidigare i denna tråd.

Jag är veteran men har helt plötsligt en sjukt stor banner i flash från Swedbank. Tillhör det här gruppen av de banners som är nödvändiga och tillfälliga eller är det jag som slutat tillhöra gruppen "reklam-befriade"?

Senast redigerat 2010-02-12 17:08
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-12 13:52
Ursprungligen av klarabara:

Jag är veteran men har helt plötsligt en sjukt stor banner i flash från Swedbank. Tillhör det här gruppen av de banners som är nödvändiga och tillfälliga eller är det jag som slutat tillhöra gruppen "reklam-befriade"?

Shit jag har missat den helt (ironi).

Sitter jag på min macbook pro 13" så är det typ det enda jag ser samt menyn och loggan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-12 13:53

Vet inte - jag ser den i alla fall inte...

  • Medlem
  • 2010-02-12 23:15

Irriterar mig också på den.

Jag ser den inte... Inte för att det gör mig något

Jag har iofs någon slags Flash-block grej men man brukar ju se ramen i vart fall.

  • Medlem
  • 2010-02-13 13:51

Reklambefriad blir man när man betalar för att bli "Supporter".

Ursprungligen av Baron:

Reklambefriad blir man när man betalar för att bli "Supporter".

Och det skulle ju vara en lösning, om det gick att betala...

Jag betalar för mac.se men kan ändå se den.

  • Medlem
  • 2010-02-13 14:06

Raderar en rad inlägg som bara upprepar tidigare uttryckta åsikter, eller är ren OT.
Admin

  • Medlem
  • 2010-02-13 20:13

Ajdå. Buggrapporterar.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-02-13 21:07

känns tråkigt att ha en flash banner på ett forum för mac.

det sår någon stans att 99 får betalt för antal visningar av annonserna, gäller det fortfarande?
om man är suporter så visas ju inte någon annons och följaktligen så borde inte 99 få några intäkter på suporterna den vägen.
då till frågan, hur mycket får 99 vid varje visning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-13 21:48

+r ?

Bevaka tråden