Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ordbehandlare till 10.2?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-13 15:48

Hej

Min sambos lillasysters PC dog för andra gången strax innan sommaren och nu står hon utan dator (trots mina påtryckningar köpte hon inte en Mac.... kanske nästa gång).

Som den godhjärtade människa jag är har jag installerat OS X version 10.2 på vår gamla iBook och tänkte sen låna ut den till henne på obestämd tid. När jag sen skulle installera Neooffice stötte jag på problem. Ingen version som jag hittar på deras hemsida (eller någon annan för den delen) funkar.

Någon som har tips eller en gammal installationsfil?

Tack på förhand!

Klarar inte den där iBooken 10.3? 10.3 minns jag som ett stort steg upp från 10.2, det steget som gjorde OSX användbart. NeoOffice på en långsam Mac med långsamt OSX, det låter segt tycker jag. NeoOffice är olidligt segt på min G5, men mycket minne, piggare OS och väldigt mycket snabbare CPU!

• Medlem
  • 2009-08-24 22:30

Räcker inte Textredigeraren? De flesta som bara skriver text klarar sig ju bra med den.

Textredigeraren är förvisso ingen Word killer, men jag tror att många lätt underskattar den när de ser dess relativt enkla gestalt. Egentligen har den väldigt mycket att komma med och man bör åtminstone prova den grundligt innan man förkastar den.

1
Bevaka tråden