Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV som spelkonsol?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har läst ryken att bra tag om att Apple vill tillåta spel på Apple TV, är detta troligt?

Vore ju helt fantastiskt coolt om man kunde styra spelen med sin iPhone eller iPod touch precis som man gör idag med filmer och musik

• Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-14 16:14

Låter som en trevlig idé... Fast det är ju något som kräver mer ifrån spelleverantörerna, frågan ifall de är intresserad av den marknaden? Menar inte är inte så många som äger en AppleTV, särskilt inte i Sverige där det är helt meningslöst att äga en AppleTV...

Helt meningslöst tycker jag är en stor överdrift. Jag kör med XMBC (reservation för stavfel), och strömmar film trådlöst från både min och tjejens mac. Hon var lite skeptisk i början till mitt köp, men tycker nu att det var "det bästa köp du gjort". Enda nackdelen är att inte går att köra mkv-filer, för då hackar det och är inte sebart.

Haft mycket nöje av min Apple Tv, och kommer ha det även i framtiden.

Har en Apple TV, är supernöjd med den, men önskar dock det fanns mer funktioner, som webbläsare och spel/program

• Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-14 20:41

Det är klart det finns vissa trevliga funktionen, men eftersom man inte kan hyra eller köpa filmer eller TV-Serier i Sverige så tycker jag den tappar riktigt mycket! Först när det kommer till Sverige så tycker jag att AppleTV börjar bli intressant...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-14 23:50

Det är bara att regga ett Amerikanskt iTunes storekonto och köra på

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-08-15 12:24

Jag tycker TV är lysande. Jag har minsta, 30GB och sen har jag ju allt, allt på min iMac, flera hundra gigg med film och musik. Jättesmidigt att kunna strömma hela bibblan direkt till tv:n med HDMI-anslutning och _väldigt_ smidigt gränssnitt.

WD TV + B-RAD firmware B-RAD + USB Ethernetkort e ännu bättre + klarar .mkv 1080p
du kan spela alla mediafiler..
kostar 1200 totalt..
streamar från utdelad mapp på dator till WD-TV som har HDMI + optisk utgång. Klarar DTS o Dolby Digital passtrough...

1
Bevaka tråden