Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Atari på Mac OS X ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-27 13:20

Finns det någon Atari emulator till Mac? Eller andra klassiska konsoler och Arcade spel? Kom att tänka på det när jag såg en Trackball i en tråd här... Minns ett gammalt spel som hette "Marble Madness" Vet inte om detta spel är släppt på Atari men originalet släpptes på en Arcad Maskin sen på Amigan och andra konsol spel senare.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-07-27 13:25

www.emulation.net är ett bra ställe att leta efter emulatorer på.
Är nog mer eller mindre säker på att det finns en Atari-emulator där.

• Medlem
  • International user
  • 2003-07-27 14:05

Det finns!

http://www.macmame.org/

MarbleMadness ROM finns här

http://www.mame.dk

• Medlem
  • 2003-07-27 14:48

• Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-27 16:10

Bugar och Bockar för dessa länkar! Under min väntan på Min nya Mac G5 så har jag lärt mig att allt och mer finns till Mac! Vad man än frågar om så finns det!

Och nått som slår mig i alla MAC forum och diskussioner jag nu är med i är att alla är så trevliga! Är detta ett Apple fenomen? Jag har inte stött på någon som är otrevlig eller kastar skit på en när man frågar om något som det är i dom flesta PC forum!

Nu är det faktiskt inte så långt kvar tills G5: an släpps! Snart Augusti man kan börja att kryssa i sin almanacka!

En STOR ((( KRAM ))) Till alla från Nelson.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-07-27 17:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Och nått som slår mig i alla MAC forum och diskussioner jag nu är med i är att alla är så trevliga! Är detta ett Apple fenomen? Jag har inte stött på någon som är otrevlig eller kastar skit på en när man frågar om något som det är i dom flesta PC forum!

Trevlig dator = trevliga användare. Kanske.
Välkommen in i Mac-världen!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-27 21:08

En Atari 1040 ST (Tror jag den hette) var faktiskt min första dator.Sålde den till en musiker.Han hade den i studion länge,kanske än.Vad vet jag.

1
Bevaka tråden