Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var finns index?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Efter haft strul med div frysningar vid uppstart ( error 127 ) bestämde jag mig för att installera en ny ren systemmapp. Jag lyfte ut min Netscapemapp i preferens från systemmappen för att lyfta in den i min nya systemmapp så jag kunde behålla alla mina mail och inställningar bookmarks etc.

När jag efter installationen skulle indexera hårddisken gjorde den det från bärjan, det tog 20 timmar!

Om jag i framtiden skall byta systemmapp, var finns denna indexering, kan jag på samma sätt lyfta ut den och placera om den i den nya systemmappen?

MacOS 9?

Det är en osynlig fil som heter TheFindByContentIndex som ligger i en osynlig mapp som heter TheFindByContentFolder på varje indexerad skiva.

//Mikael

Jag har för mig att man kan snabba upp indexeringen ganska mycket genom att välja bort alla överflödiga språk i Sherlocks inställingar. Ett tips till nästa gång.

TACK

Ja jag har 9.2, kan man enkelt komma åt dessa filer och kopiera dom?

Hmmm, filen ligger osynlig, men du kan använda Sherlock (!) för att söka på osynliga filer och kanske kopiera den till en annan volym. Alternativt använd ett program som tex Filebuddy för att göra den synlig.

Hittade den när jag sökte efter osynliga filer, dock är den gråmarkerad och går inte att kopiera eller flytta, möjligen får man använda något annat program

Tack ändå

Fröjdan

Du bör kunna använda Filebuddy eller Resedit (ladda ner på Versiontracker), för att göra filen synlig. Därefter kan du flytta den till önskad plats och sen göra den osynlig igen.

1
Bevaka tråden