Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G + 3.0.1 = Segt?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag upplever 3.0.1 som en av de segare versionerna hittills! SMS hackar ofta under tiden jag skriver och jag kan skriva långa meddelanden innan bokstäverna syns på skärmen. Har återställt kuren, men den är fortfarande seg. Kan man återgå till 3.0? Den funkade jättebra.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-16 23:25

Återställt som ny telefon?

Märker inga problem på 3.0.1

Flickan min kör nyåterställd 3.0.1 och det känns riktigt rappt och fint.

Jag kan hålla med om att 3.0.1 gjort telefonen mer instabil. Min är väl kanske inte seg, men låser sig några sekunder lite nu och då. Rätt irriterande!

Skönt att inte alla har problem. Det vore synd!

Jag upplever ofta att man tappar touchen när man ska låsa upp telefonen (slide to unlock) för att komma till hemskärmen. Man kan inte göra något, i någon sekund. Fan, kanske ett hårdvarufel.. Blä.

Ursprungligen av henkebarn:

Skönt att inte alla har problem. Det vore synd!

Jag upplever ofta att man tappar touchen när man ska låsa upp telefonen (slide to unlock) för att komma till hemskärmen. Man kan inte göra något, i någon sekund. Fan, kanske ett hårdvarufel.. Blä.

Jag fick min 3GS i fredags, drog den i marken och fick repor på den i Lördags med min vanliga otur. Som tur är skiter jag i det men skaffade mig ett nytt hårt fodral till den. Iaf så har jag just det där frysproblemet när man ska väcka den också. Får klicka på sleep-knappen och sen väcka den igen så fungerar det direkt. Problemet försvinner om jag startar om luren men kommer igen efter någon halvdag. Trodde det kunde ha med tappet att göra, men det kändes skumt då det är ENDA problemet. Skönt att någon annan har det också!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-17 09:02

Jag tycker den är seg när man har mycket på "disken", alltså nästan full.
Samma sak med SMS:en, har man av någon anledning sparat många och långa SMS-dialoger så blir funktionen långsam och man får vänta länge på att kunna skriva nytt eller svara.

Ursprungligen av Konrad:

Jag tycker den är seg när man har mycket på "disken", alltså nästan full.
Samma sak med SMS:en, har man av någon anledning sparat många och långa SMS-dialoger så blir funktionen långsam och man får vänta länge på att kunna skriva nytt eller svara.

SMS använder jag väldigt mycket. Har en polare som jobbat nattskiftet samtidigt som jag så sedan juli förra året har vi skrapat ihop en dialog på ungefär 2000 SMS. Inte konstigt att det går långsamt kanske. I övrigt har jag bara 8 av 16GB fullt och 3 program från App Store och några Google Webapps... Så den är inte vanvårdad

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-17 09:35

Jag kör fortfarande 3.0 och det känns likadant för mig. Började för några veckor sedan, skumt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-17 10:47
Ursprungligen av henkebarn:

SMS använder jag väldigt mycket. Har en polare som jobbat nattskiftet samtidigt som jag så sedan juli förra året har vi skrapat ihop en dialog på ungefär 2000 SMS. Inte konstigt att det går långsamt kanske. I övrigt har jag bara 8 av 16GB fullt och 3 program från App Store och några Google Webapps... Så den är inte vanvårdad

Eftersom SMSen ligger i en databasfil blir det nog bättre om du raderar den långa konversationen....

Ursprungligen av kenjon:

Eftersom SMSen ligger i en databasfil blir det nog bättre om du raderar den långa konversationen....

Det dumma är att jag inte vill göra det. Där är så många underbart roliga och kloka SMS att jag skulle vilja få dem back-uppade i datorn först.

För mig är telefonen rätt seg i menyerna när jag har aktiverat internetdelningen över blåtand. Delning via USB har inte gjort menyerna sega.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-17 18:28
Ursprungligen av henkebarn:

Det dumma är att jag inte vill göra det. Där är så många underbart roliga och kloka SMS att jag skulle vilja få dem back-uppade i datorn först.

Det går om du har tillgång till SSH. Jag gjorde en total återställning av telefonen men sparade min sms, så jag hade en helt fräsch telefon men med alla min gamla sms.

Så är det med alla datorer - det är en naturlag. 10-20% ledigt är att rekomendera i alla datorer (iPhone ÄR en dator) - då kan filsystemet skyffla runt saker bättre och snabbare.

Ursprungligen av Konrad:

Jag tycker den är seg när man har mycket på "disken", alltså nästan full.

1
Bevaka tråden