Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker en bra midiklav med 49/61 keys.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-17 01:54

Vet någon om det finns någon midiklav som är lik M-AUDIO KEYSTATION 61ES
fast med högre kvallité på tangenterna? Har hört att m-audios tangenter ska vara dåliga då dom är för lätta och är "kletiga".
Vill inte ha något komplett workstation och vill ha piano liknande tangenter.
Har letat rätt så länge nu men alla har tydligen kassa tangenter.
Verkar inte finnas några med den "tyngre" varianten som är så skön att spela med.

Så vet någon om det finns en midiklav som har "perfekta" tangenter utan en massa rattar och faders?

Finns ett workingstation som ser rätt så fint ut dock, axiom 61.
Har någon erfarenhet av en sån (inte pro varianten) och vet om det är bra keys på den?

EDIT: en sak jag funderat på rätt så länge är om det är värt det att köpa en alesis micron eller är microkorg XL bättre?

Senast redigerat 2009-08-17 02:51

CME's UF-serie känns väldigt bra tycker jag, men de är ju inte så kompakta som 61ES.

Annars har Rolands gamla syntar från sent 80-tal ofta fantastiskt spelbara tangenter, typ D50, S10, etc. Då måste du iofs ha ett MIDI-interface också.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-17 15:15

FATAR har ett 61 tangenters med piano klaviatur. STUDIOLOGIC VMK-161 Plus
Finns att prova gamla estrad.

  • Oregistrerad
  • 2009-08-17 15:41

Ensoniq ESQ-80... okej inga rattar och sånt men bra klav och den har något som är rätt ovanligt på syntar, den har polyfonisk aftertouch. Riktigt nice om man vill leka Vangelis och önska att man hade en CS-80

Som bonus för du en skön åtta rösters hybridsynt.

\\Gnutten

Provade brorsans semivägda elpiano i helgen, och den var väldigt skönspelad.

Home / Musikinstrument / Portabla keyboards / Keyboards / Portable Grand / NP-30

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-17 22:43
Ursprungligen av charliecrash:

Provade brorsans semivägda elpiano i helgen, och den var väldigt skönspelad.

Home / Musikinstrument / Portabla keyboards / Keyboards / Portable Grand / NP-30

Den såg faktiskt riktigt fin ut, fast tror nog att jag ska köpa en micron efter att ha sett ett par videos på youtube med den.

Vet någon om det fungerar att styra parameters med min BCR?
Ser riktigt jobbigt ut att editera ljud med 1 ratt.

1
Bevaka tråden