Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om TomTom för iPhone

Tråden skapades och har fått 229 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-05 16:03
Ursprungligen av kia2:

Navigon verkar bättre än TomTom. Men fungerar Navigon med TomToms carkit? Annars blir det nog TomTom för mig... Alternativt, om det finns något annat carkit som fungerar med Navigon.

Det lär vara något liknande på gång från Navigon, var jag nu läste det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-05 16:19
Ursprungligen av Le:

Det lär vara något liknande på gång från Navigon, var jag nu läste det.

Njae, en hållare sure... men den skulle vara utan GPSmottagare som det är i TomToms.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-05 17:09
Ursprungligen av Trineo:

Njae, en hållare sure... men den skulle vara utan GPSmottagare som det är i TomToms.

Du har nog rätt. Som Navigonkörare är jag tacksam för en ren hållare också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-08 21:46

Jaha, nu finns hållaren i apple store igen.

"Färdig att skickas: 1-2 veckor." Jag vill ha den så fort som möjligt. Vad är mitt bästa bet, beställa den nu direkt eller tror ni att den går att få tag i snabbare i fysisk butik? (Leveranstiden är ju några dagar också, efter att den skickats...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 18:19

Nu finns den även på tomtom.com, men verkar ännu inte gå att beställa(?) trots att texten gör gällande annat.
TomTom car kit för iPhone nu tillgänglig i Europa

Stockholm, 12:e oktober 2009 – TomTom meddelar att från och med idag kan TomTom car kit för iPhone köpas genom TomToms och Apples online-butiker.*

999,99 kr påstås den nu kosta.
TomTom, bärbara GPS bilnavigeringssystem

1090 kr kostar den på Apple store.
TomTom Car Kit fr iPhone - Apple Store (Sverige)
Fungerar den bara med Tomtoms mjukvara eller fungerar den även med Navigon?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-10-12 21:00

På en presentation (har inte länk nu tyvärr) nämde någon från TomTom att den även skall fungera med andra programvaror om jag inte helt missminner mig.

Ursprungligen av Patrick:

1090 kr kostar den på Apple store.
TomTom Car Kit fr iPhone - Apple Store (Sverige)
Fungerar den bara med Tomtoms mjukvara eller fungerar den även med Navigon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 10:06

Gaaah nu står det 3-4 veckor på Apple Store!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-10-21 09:11
Ursprungligen av Patrick:

1090 kr kostar den på Apple store.
TomTom Car Kit fr iPhone - Apple Store (Sverige)
Fungerar den bara med Tomtoms mjukvara eller fungerar den även med Navigon?

Ska fungera även med Navigon

Tomtom Car Kit: Mobila bil-gps:ens bästa vän - IDG.se

Är det någon som testat att köra Tomtom Carkit än?
Märker man stor skillnad mot att köra med "vara appen", rent navigations-mässigt altså?
1100 spänn känns nästan som lite väl mycket pengar, särskilt när Appen inte ingår. Då är man ju nästan uppe i de pengar en "riktigt" GPS kostar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-20 16:06

Idag har tomtom.com ändrat rek pris från 999:- till 1295:- för bilhållaren. Den går dock fortfarande inte att köpa någonstans, trots att man från den tolfte oktober påstår att den finns "tillgänglig"

Börjar tröttna lite på den här cirkusen...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-10-20 16:23

Nu är Applestore nere med (det har säkert nämnts någon annanstans) men det kanske är relaterat till en eventuell prisändring för TomToms hållare.

Ursprungligen av Nirre:

Idag har tomtom.com ändrat rek pris från 999:- till 1295:- för bilhållaren. Den går dock fortfarande inte att köpa någonstans, trots att man från den tolfte oktober påstår att den finns "tillgänglig"

Börjar tröttna lite på den här cirkusen...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-20 20:57
Ursprungligen av Drakfot:

Nu är Applestore nere med (det har säkert nämnts någon annanstans) men det kanske är relaterat till en eventuell prisändring för TomToms hållare.

Nej, det är relaterat till de nya macar som kom...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-10-20 18:49

Car Kit kostar fortfarande 1090,00:- på Apple store. Kanske dags att slå till innan det stiger..
TomTom Car Kit fr iPhone - Apple Store (Sverige)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-23 04:26

Hahaha vilken jäkla fars det här har utvecklats till. Bilhållaren finns fortfarande inte till försäljning (men finns "tillgänglig"(??) enligt tomtom...) och nu har leveranstiden ännu en gång ändrats på apple store. Först sas det 1-2 veckor, det blev senare 3-4 veckor, vilket nu ett par veckor senare har förvandlats till.... tadaaa... 4-6 veckor! Heja tomtom!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-10-26 22:17

Har funderat på en grej som jag testade idag; går det inte att köra TomTom i flightmode? Eftersom hela programmet är inlagt på luren känns det som det borde gå att köra utan datauppkoppling. Ska till Barcelona i november (El Clásico, jiihaa!) och det vore ju smidigt att kunna använda GPS:en där fast utan att ha mottagning men det går kanske inte? Har ett abonnemang som inte kan användas utomlands så. Frågan är om man skulle smälla i ett kontantkort, hur mycket data drar egentligen A-GPS:en i iPhonen tro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-03 10:58

Börjar fundera på om det ö.h.t. existerar en bilhållare. Allt är nog bara en stor bluff.

Köp annan hållare

Jag köpte min nya iPhonehållare från Brodit med mycket snyggare fästanordning än den hiskeligt fula sugkoppen som TomTom visat upp. Kunde t.o.m. välja flera specialfästen för proffsig applicering olika ställen i bilen. Den är förstås vridbar, och jag har lätt kunnat gömma sladden. Det ingår dessutom en godkänd sladd, med usb-kontaktlösning, från Griffin (eller om det var Belkin?). Dyrare, men ofantligt mycket snyggare. Rekommenderas!

Ursprungligen av bjunka:

Jag köpte min nya iPhonehållare från Brodit med mycket snyggare fästanordning än den hiskeligt fula sugkoppen som TomTom visat upp. Kunde t.o.m. välja flera specialfästen för proffsig applicering olika ställen i bilen. Den är förstås vridbar, och jag har lätt kunnat gömma sladden. Det ingår dessutom en godkänd sladd, med usb-kontaktlösning, från Griffin (eller om det var Belkin?). Dyrare, men ofantligt mycket snyggare. Rekommenderas!

Hållare är inget problem att få tag på. Det som gäller här är för TomTom GPS och iPhone.
Det är stor skillnad och pris också för den delen.

Ja, jag vet att det handlar om TomTom och iPhone. Jag vet också att det inte finns många landscape-hållare med inbyggd laddning där man slipper den fula Trabant-liknande monteringen i framrutan. Jag pratar mer än jag utnyttjar navigeringen i min iPhone, så att ha en mobiltelefon med alla dess andra möjligheter (än just navigering) så långt ifrån mina händer är inte tänkbart. Lika lite som Du kommer att se mig på stan i Foppa-tofflor, lika lite kommer min bils framruta att uglyfieras av TomTom-hållaren (bara laddsladden hängandes framkallar lättare kräkreflexer). Att jag dessutom inte behövt någon gps-förstärkning vid något tillfälle, fick mig att genom mitt inlägg försöka så ett frö av att det går att klara sig, även om TomTom-hållaren aldrig kommer....
Men om TomTom och Navigon, eller någon annan, tar fram en hållare med gps-förstärkning och utan sugkopp, då kan jag möjligen ändra mig.

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-11-04 12:59

Tomtom´s bilhållare, senast???

Någon som vet när den kommer ut på marknaden?

Dustin säger 16/11, någon som kan bekräfta detta eller om den finns att köpa någon annanstans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 03:52
Ursprungligen av -R-:

Någon som vet när den kommer ut på marknaden?

Dustin säger 16/11, någon som kan bekräfta detta eller om den finns att köpa någon annanstans?

Och inwarehouse säger 3/11... Man slänger ut ett datum på måfå och kallar det för preliminärt tills man får det riktiga datumet från leverantör. Jag tror att Dustin funkar likadant tyvärr.

Urkass strategi IMO.

Nu står det att Tomtom Car kit (pris 1159:-) finns på lagret hos Inwarehouse:

Tillgänglighet: 47 på lager.

Den är dyrare än på Dustin (999:-) men där står det beräknad leverans 2009-11-16
Har lagt order på den ... får vi se om får den på måndag ...

Min är på väg till Kompletts hämtbutik nu så jag får troligen testa den på väg till Gotland ikväll.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-06 23:09
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Min är på väg till Kompletts hämtbutik nu så jag får troligen testa den på väg till Gotland ikväll.

Och nu är det kväll...

Ursprungligen av kenjon:

Och nu är det kväll...

Precis - jag tror inte du får något tillfälle att testa den ännu på en tid. Apple har fortfarande veckor kvar innan leverans. Lite misstänksam att andra skall kunna leverera så mycket fortare. Men man skall ju leva på hoppet....;)

Ursprungligen av kenjon:

Och nu är det kväll...

Inte nu längre. Nu är det lördag. Men tyvärr hann den inte fram till hämtbutiken så jag får den inte förrän på måndag.

Senast redigerat 2009-11-07 11:46

(Jag vill inte förstöra något, men jag navigerar utmärkt med Apples eget program "Kartor" och den i samma program integrerade kompassen, då slipper jag dessutom direktiv från en röst som ingen står ut med i längden. "Kartor" har aldrig svikit mig.)

Enligt Komplett så har de i nuläget 36 i lager. Iförrgår var det 49st med beräknad leveransdatum 6/11 så de verkar ha fått in den.

enligt inWarehouse är min beställning på gång ...

Artikelnummer Varunamn Antal Pris Total
501572 TomTom iPhone bilhållare
1 st. i leverans XXXXXXXX
Plockning påbörjad: 2009-11-06T12:18
Färdigpackat: 2009-11-06T13:33
Skickad

Bevaka tråden