Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte synka Outlook epost med iPhone 3Gs

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-17 10:21

Hej,

Sitter på jobbet med min brandny iPhone och är frustrerad över hur jag ska synka epost med Outlook.

iTunes säger att synkningen är klar men det finns inget Outlook ekonto på min telefon! Kontakterna överfördes dock utan problem.

Det finns inget konto i rutan "E-postkonton" i iTunes (se bifogad skärmdump). Kan det vara problemet? Hur får man till det?

En annan underlig sak är att jag inte kan synka bokmärken från Firefox. Det enda alternativet som finns i iTunes är Internet Explorer som jag inte använt på flera år nu. Varför saknas FF i bokmärken?

Det du behöver veta först är om du har mejlen på en
1. Exchange-server
2. POP
3. IMAP

Om du har ett POP-konto, innbär det att mejlen hämtas från mejl-servern till din dator, så att du enbart har de lokalt på din dator. Detta är gammalmodigt och bör undvikas om du vill köra parallellt med iPhone.

Du förstår problematiken. Om du öppnar "laddar ner" ett mejl till din iPhone så finns den bara där, men inte på din dator – och vice versa.

IMAP däremot har kvar dina mejl på mejlservern, och du kan använda dator, iPhone m.m. som verktyg för att se de mejl du har där, radera dem, sortera dem m.m.

Exchange är jag ingen expert på.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-17 12:07

Tack för svaret Raumschiff!

Vi har Exchange på jobbet. Konstigt nog dyker kontot inte upp i iTunes.

När jag synkade med min Mac hemma konfigurerades mitt gmail konto på iPhone automatiskt utan problem. Förväntade mig något liknande på jobbet men icke... :-/

På din iPhone, gå till
1. Inställningar
2. E-post, kontakter, kalendrar
3. Lägg till konto ...
4. Välj Microsoft Exchange

Och följ sedan instruktionerna. Det borde funka.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-17 13:15

Jaha, alltså ska man lägga det till manuellt... Trodde att iTunes skulle lägga in inställningarna automatiskt på samma sätt som det gjorde hemma.

Ska testa. Måste först ta reda på vilka inställningar som gäller på vår server.

1
Bevaka tråden