Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E71 sync online

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Hade en E61 förut som jag hade EMO på. Den synkade då online så att det som jag hade i mailbox/kalender på datorn var det som jag hade på mobilen.

Skulle vilja få till en hemma-lösning av detta utan att det kostar skjortan, hur gör man? Har letar runt på nätet men har ännu inget bra svar på det.

Förutsättningarna är gmail-konto, E71, Macbook, apples mail samt kalender-program. Hur knyter man ihop säcken?

Den lösningen som jag har nu är att jag har mail på push och en fast-internetuppkoppling som jag använder genom Halebop. Genom detta så ordnar sig mailen så att ag får det direkt i telefonen när det kommer. Kalendern skriver jag in i mobilen och syncar genom Isync på kvällen hemma. Borde finnas ett smartare sätt än detta?

/Robert

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-25 17:59

Mobilen hanterar du med Google Sync.

Därefter behöver du knyta upp din Mac mot de olika google-tjänsterna. Detta kräver i regel att du har Leopard. Vissa rykten säger att Snow Leopard kommer att göra det ännu enklare att använda Googles tjänster med Mail och iCal.

Nåväl, till instruktionerna.

iCal: Get Started with CalDAV - Google Calendar Help

Mail: Getting started with IMAP for Gmail - Gmail Help

1
Bevaka tråden