Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedladdningsproblem,igen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-27 21:03

Vad är det för fel på min burk.Ingenting går att ladda ned.Varken med Safari,Camino eller IE.Det bara blinkar till och inget händer.Ctrl-klick och "Hämta länk till skiva" gör bara att det laddar ned en html sida med knappen "Download" på.

Vad trött jag blir,hjälp!Har jag klickat på nått någonstans eller?

• Medlem
  • 2003-07-27 21:16

Alt-klick är det riktiga "kortkommandot" att ladda ned länkar med. I ditt fall leder förmodligen länken till en mellansida, det är den du laddar ned och inte filen. Klicka som vanligt på länken och sen på knappen "Download" som du nämner.

• Oregistrerad
  • 2003-07-27 21:41

Jag har samma problem !

Det står om man läser snabbt när sidan laddas om så står det något om pluginhelper.html

men jag vet ej vad det är för fel. jag har dock då gjort en annan tråd i mac os x klient..

• Oregistrerad
  • 2003-07-29 12:17

Har också samma problem, försökte få hjälp härhttp://99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=26077 utan att lyckas. Däremot funkar det med IE för mig av någon anledning.

Drar numera alla länkar från Safari till speed download. Kan inte ens få programmen att fatta att speed download är installerat. Ingen bra lösning, men har inte hittat någon annan. Fattar inte varför det uppkommit, har en powerbook med samma system och versioner av programmen som funkar utmärkt med nedladdningarna. Men powermacen är död vid nedladdningar.

Hör gärna av er om ni hittar något svar!!

Martin

1
Bevaka tråden