Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G och Jabra BT3030 = njaee...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-08-18 08:27

Hej!

Jag har precis fått låna ett Jabra BT3030. Första två dagarna funkade det finfint - men nu har helt plötsligt play/stop slutat fungera, vilket är ganska irriterande.

Har förstås provat med att ta bort enheten i telefonen och para om, men felet kvarstår. Att svara/ringa samtal funkar. Nästa/föregående verkar inte funka alls (men det är tydligen så - nå, det kan jag iofs leva med).

Men det är ytterst irriterande att inte kunna styra uppspelningen.

Jag kör OS 3.0.1 (7A400)

Alla tips mottages tacksamt! Annars får jag lämna tillbaka alltihop... :-/

Jag har ett SonyEricsson HBH-DS205 kopplat till min iPhone 3G. För det mesta funkar det bra, men jag upplever vissa problem:

Om telefonen och headsetet tappar uppkopplingen, för att de befinner sig för långt ifrån varandra, parar de inte automatiskt när avståndet minskar.

Vid samtal kopplar upplever iPhone att headsetet har ljudet, fast i lurarna är det tyst. Man får välja ljudkälla iPhone och sedan Bluetooth igen, då funkar det.

Om jag lägger på ett samtal med headsetknappen, startar ibland iPod-musiken.

Överlag gillar jag headsetet, det har bra batteritid, hyfsat ljud och framförallt är det trådlöst. Problemen kan jag leva med.

När jag haft problem med att headsetet inte kopplar har jag gått in i bluetooth-menyn på telefonen och klickat på headsetnamnet, för att initiera en anslutning från telefonen. Det brukar hjälpa. Jag litar inte på att telefon och headset kopplar ihop automatiskt.

1
Bevaka tråden