Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket stativ för 88-keys

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag vill ha tips om ett stabilt stativ till min 25 kg Yamaha.
Jag står när jag är ute och spelar.
Har just nu ett Ultimate Deltex, men vill byta det mot något stabilare, vill inte att det ska darra under fingrarna

Drömstativet är självklart Jordan Rudess roterande stativ... ja, nu går det för långt

Help please!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-19 21:01

Såg att det kom in en variant på Blocket idag: Unikt och smart dubbelstativ för tunga syntar | Stockholm | Blocket

Roligt DIY, men jag STÅR när jag spelar.

Hur är det med baby-spider, någon som har det?

Fyra ben brukar vara ett bra recept för att få ett stabilt ställ. Tror Roland har en del kraftiga varianter?

Jag använder K&M 18950 - Svensk International Cyberstore stabilt och bra med plats för pedaler...

Jag kör på ett Roland V-Stand och det är stabilt när jag står och spelar på en XK-1 iof så väger inte den 25kg, tror den väger 13kg. Men den lär lätt orka 25kg. Smidig som attans att ta med sig.

Jag tror jag har hittat vad jag letar efter:

ULTIMATE VS-80-B V-STAND - Svensk International Cyberstore

Någon som har det?

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-21 20:38

Jag har ett Ultimate Apex som jag inte använder. Det skall klara nästan 3 ggr så mycket som Deltex.

Ursprungligen av Flipper 2:

Jag tror jag har hittat vad jag letar efter:

ULTIMATE VS-80-B V-STAND - Svensk International Cyberstore

Någon som har det?

Ser ju precis ut som ett Roland V-Stand, så det är nog gutt.

Jag har ett gammalt x-stativ från ultimate support. Det heter nånting- 3000.
Det är helt överlägset. Man kan ha en 88a och en tung synt och det svajjar ingenting alls!
Kostade 3-4000 när det fanns. Det är mycket grövre än det IQ-2000 som finns nu...
Kolla om du hittar det beggat eller så. Mycket bättre än alla jag har prövat, å det är några...
Tyvärr tror jag inte det såldes så många i sverige, me den prislappen. Det var Englunds som tog in det. Tror jag köpte det runt 2003 kanske? Om man ska stå å spela är det de enda som inte svajjar
Lycka till! / jonas

1
Bevaka tråden