Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sequential Six trak

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur bra/välljudande denna är? Har aldrig sett eller hört tidigare.
Sequential Six Trak Synthesizer, beg (Stockholm) - JAM.se

4900:- på JAM

Den är jävligt cool .Man kan köra den som sex monosynthar över midi (alltså olika kanaler) och alla parametrar går att styra via CC. LIte lökiga knappar dock men finfin ljudmässigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-20 14:54

zthee hade väl en här ett tag...han kan säkert säga mer om den...

här är en liten film:
YouTube - Sequential Circuits Six-Trak Recording a Sequence

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-20 15:01

Låter bra.
Jobbig att programmera.

Lätt värd 4900:-

Minns inte vad jag sålde min för. Men jag har för mig att det var mer än så.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-20 15:16

bob hund har en live och den ser ju snygg ut på scen iaf.:)

Jag kanske kan få tag på en om nån är intresserad (en polares bror har en i nåt förråd som han vill bli av med). PM vid intresse!

Och inte att förglömma 3 enveloper per röst! Men kanske var de mjukvaruvarianter, illa låter de iaf inte. Jag hade en ett tag och det är en kompetent, välljudande och trevlig liten maskin men min var lite bångstyrig ibland. Hade en Juno106 samtidigt och SixTraken spelade skjortan av den alla dagar. 4900kr känns som ett ok pris i dessa tider.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-21 10:02

Har aldrig testat en men jag har hört att man kan göra riktigt tunga ljud genom att stacka två eller fler röster med samma eller olika ljud.

Mvh
Demokid

Stacking voices is the shit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-21 23:42

den låter bara bra om man "stackar" ljud annars låter den väldigt tunnt. Men "stackar" man kan man få väldigt intressanta ljud med levade ljudbild tror det var en av de första multitimbrala syntharna som gjordes med midi också.

Men den har ändå bara en oscillator per röst och därmed kan man inte göra synklead med den och då blir den totalt användbar

Det skulle kanske kunna gå att modda den, rösten är ett chip med VCO-VCF-VCA på samma om jag minns rätt. Kan finnas en ingång för synk och då skulle man kunna synka mellan rösterna -lagom skevt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-22 16:22

stryph: Tyvärr inte på CEM3394 som sitter i sixtrak:
http://www.synthtech.com/cem/c3394pdf.pdf

1
Bevaka tråden