Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touchscreen slutar svara, täcks det av garantin?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Iphone 3GS har ett rätt halkonstigt problem. Lite då och då slutar Touchscreenen att sluta svara på rörelser. Jag googlade runt och såg att jag inte är den enda med det här problemet:
Apple - Support - Discussions - Screen suddenly stops responding. ...

Grejjen är den att andra dagen jag hade min 3GS så tappade jag den i marken Det blev ett litet märke i den, men det påverkade (som tur är) inte telefonen i mer än utseendet och problemet dök upp senare.
Det känns ju helt klart som en mjukvarubugg, annars borde ju skärmen lägga av helt, och inte som något som hänt med hårdvaran. Min plan är att vänta tills 3.1 kommer och se om det fixar något.
Men till frågan!

OM uppdateringen inte fixar problemet. Kan det då bli så illa att jag blir nekad reparationen på garanti på grund av att jag tappat den, även om det uppenbarligen inte är det som orsakat problemet?

Folk tappar telefoner i backen stup-i-ett känns det som. Jag har oerhört svårt att tro att Apple eller din återförsäljarbutik kommer att neka dig att ta telefonens defekthet som ett garantiärende. I alla fall om det är så pass uppenbart som du säger, att det inte är du som har orsakat problemet.

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-21 20:35
Ursprungligen av PeeMaN:

Min Iphone 3GS har ett rätt halkonstigt problem. Lite då och då slutar Touchscreenen att sluta svara på rörelser. Jag googlade runt och såg att jag inte är den enda med det här problemet:
Apple - Support - Discussions - Screen suddenly stops responding. ...

Grejjen är den att andra dagen jag hade min 3GS så tappade jag den i marken Det blev ett litet märke i den, men det påverkade (som tur är) inte telefonen i mer än utseendet och problemet dök upp senare.
Det känns ju helt klart som en mjukvarubugg, annars borde ju skärmen lägga av helt, och inte som något som hänt med hårdvaran. Min plan är att vänta tills 3.1 kommer och se om det fixar något.
Men till frågan!

OM uppdateringen inte fixar problemet. Kan det då bli så illa att jag blir nekad reparationen på garanti på grund av att jag tappat den, även om det uppenbarligen inte är det som orsakat problemet?

Klart du kan bli nekad.

Och varför är det så klart att det inte beror på att du har tappat den?
Alla "effekter" kommer inte direkt.

Det är bara att lämna in och hoppas på det bästa.

Ursprungligen av zappee:

Klart du kan bli nekad.

Och varför är det så klart att det inte beror på att du har tappat den?
Alla "effekter" kommer inte direkt.

Det är bara att lämna in och hoppas på det bästa.

Jag tror jag printar ut följande dokument och skickar med isåfall

Apple - Support - Discussions - iPhone 3GS 32GB touch screen randomly ...

Känns konstigt att alla dessa skulle ha tappat sina telefoner!

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-21 23:21
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tror jag printar ut följande dokument och skickar med isåfall

Apple - Support - Discussions - iPhone 3GS 32GB touch screen randomly ...

Känns konstigt att alla dessa skulle ha tappat sina telefoner!

Alla och alla, det är 60 inlägg. Ett gäng är säkert från samma personer, av hur många sålda?

Det behöver inte vara samma orsak till ett problem.

Det handlar nog inte om huruvida det är ett generellt fel eller inte, utan om Anovo väljer att vara "fyrkantiga" och försöka ta den lätta vägen, dvs. skylla på att du har tappat din Telefon.
Förhoppningsvis blir det inget problem för dig, men risken finns ju, helt klart.

1
Bevaka tråden