Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skyddande fodral till iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-22 09:37

Har köpt mig en iPhone 3G och undrar lite vilka fodral som är att rekommendera för att hålla den hel och fin?

Tänkte mig nåt silikonfodral eller liknande och en skyddsfilm för displayn.
Något märke/modell som är att föredra? Någon som bör undvikas?

Har inte tänkt att docka telefonen men om det följer med en dockningsadapter som gör att telefonen kan dockas med skalet på är det bara bra.

Vad har ni för erfarenhet av olika skal? De skaver väl inte på telefonen och gör märken?

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-22 10:53
Ursprungligen av MagArne:

Vad har ni för erfarenhet av olika skal? De skaver väl inte på telefonen och gör märken?

Du kanske inte ska använda telefonen alls?

Jag köpte ett tunt, halvhårt skal till min, men det var ändå för tjockt för att passa i Apples egna docka. Trots att Applestore skriver "Skalet är så tunt att man kan docka i de flesta dockningsstationer"

Pft...

Men incase slider är tydligen populärt. Där lossar man underdelen av skalet när man ska docka. Jag kan koppla in telefonen med skalet på, men alltså inte docka den. Incipio Ultra Ligth Feather köpte jag.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-22 19:14
Ursprungligen av MagArne:

Har köpt mig en iPhone 3G och undrar lite vilka fodral som är att rekommendera för att hålla den hel och fin?

Tänkte mig nåt silikonfodral eller liknande och en skyddsfilm för displayn.
Något märke/modell som är att föredra? Någon som bör undvikas?

Har inte tänkt att docka telefonen men om det följer med en dockningsadapter som gör att telefonen kan dockas med skalet på är det bara bra.

Skall du ha ett silikon skal räkna med att ludd fastnar på skiten. När du kollar på skal finns det 2 sorter. Ett som endast skyddar din baksida och inte krom delen oftast sen ett som ger en "lay on the table" design, vilket betyder att det höjs upp lite runt hela framsidan av telefonen så du kan lägga den med displayen neråt utan att den repas.
Jag har bara erfarenhet av "lay on the table" skal och kan då tipsa om "in case slider" men dom har fått en konkurent som är billigare och även har snyggare skal enligt mig som heter "REBEL SCHOLARS" och sedan finns det ett smidigt skal som heter "spec candyshell" som också många gillar. Jag råder dig att söka lite på nätet och skaffa dig en egen uppfattning av skallen. Youtube är väldigt bra på att visa vad det finns för något att välja på där ute.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-22 19:22

Jag har beställt en iPhone och funderar på "Power Support Air Jacket för iPhone 3G" som jag hittade på Apple store
Power Support Air Jacket för iPhone 3G - Apple Store (Sverige)

Har noll koll på vad som är bra eller dåligt. Kan detta vara något bra?

Mvh
Anders

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-22 19:25
Ursprungligen av cyber:

Jag har beställt en iPhone och funderar på "Power Support Air Jacket för iPhone 3G" som jag hittade på Apple store
Power Support Air Jacket för iPhone 3G - Apple Store (Sverige)

Har noll koll på vad som är bra eller dåligt. Kan detta vara något bra?

Mvh
Anders

Tappar du den så är den inte skyddad det kan jag lova. Men lägger du den på en dålig yta så repas inte telefonen men skyddet kan ju bli fult. Jag har skal på min för jag vill skydda den om jag tappar den osv men telefonen är ju itne en iPhone då eftersom man döljer den fina designen så skall jag inte göra något som att jobba osv så har jag inget skal på.

kolla på denna

Teknikmagasinet - meningen med livet
den gillar jag

HH

1
Bevaka tråden