Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sätta igång iphone simkort låst?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Båstad
  • 2009-08-22 13:24

fick min iphone idag och ska köra igång och det står att sim kortet får inte vara låst/kod vad gör man Kan man få bort sin kod eller måste man beställa nytt kort :confused:? Tack för hjälp

• Medlem
  • Båstad
  • 2009-08-22 13:42

står följande
sätt i ett giltigt simkort utan pinkodlås för att aktivera iphone

• Medlem
  • Båstad
  • 2009-08-22 13:49

ingen som vet ???

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-22 14:05
Ursprungligen av fegge:

fick min iphone idag och ska köra igång och det står att sim kortet får inte vara låst/kod vad gör man Kan man få bort sin kod eller måste man beställa nytt kort :confused:? Tack för hjälp

Vart köpte du luren?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-22 14:31

Stoppa in SIM-kortet och slå in din PIN-kod. Så enkelt är det!

Om det är en operatörslåst telefon måste du ha ett SIM-kort från operatören som den är låst till.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-22 19:21

Stod så på min telefon med när jag skulle aktivera den men jag hade pinlås på mitt gamla simkort från min 2G, jag var slö och orkade inte ta bort det.
Jag tryckte i sim kortet som hade pinlås trots iTunes varning och jag hade inga problem. Jag tryckte in pinkoden och vips så fungerade allt.

• Medlem
  • Luleå
  • 2012-03-07 16:28

Okej, denna tråd må vara gammal, men jag gör ändå ett försök. Jag köpte en iPhone 4S igår och när jag startar telefonen, efter det att den har varit avstängd, så kommer en ruta upp där det står, "SIM låst" och så får jag välja att trycka på "OK" eller "Lås upp". Om jag väljer "OK" så funkar telefonen utan problem. Så vad innebär igentligen "SIM Låst".

Om jag klickar "OK" så står det LÅST SIM längst upp till vänster på telefonen. Vad innebär det?

Mycket tacksam för svar.

Ursprungligen av KOL:

...Om jag väljer "OK" så funkar telefonen utan problem... ...så står det LÅST SIM längst upp till vänster på telefonen...

Har du provat att ringa med den?

Om det står att SIM är låst så borde det inte funka att ringa.

Att appar och annat funkar är en helt annan sak. För det kan ju kanske förklaras med att du kommer ut på internet via Wifi.

Om du kör med låst sim kan du inte ringa/ta emot samtal.

• Medlem
  • Luleå
  • 2012-03-07 16:39

Aha! Tack

1
Bevaka tråden