Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple + Microsoft = Sant

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-22 19:25

Apple + Microsoft = Sant

Åtminstone en liten flirt

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-08-22 21:41

Jag förstår inte - Apple samarbetar med Microsoft som vilket annat företag som helst när det ger något för Apples kunder ( kanske skulle skriva Apple vinst marginal - men apples nöjda kunder = apple vinst marginal). Du har ju bla kunnat köpa mac med rabbat på MS Office på Apples strore fast än Apple har iWork.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-23 09:31

Självklart samarbetar dom med microsoft och dom kan även ge rabatt på deras produkter.

Tycker oavsett detta att det är lite komiskt att Apple faktiskt rekommenderar en av (om inte den) största konkurrentens produkt!

Var bara en iakttagelse jag gjorde var inte menat för särskilt seriös diskussion. Men kanske är det så att Apple inte har något fullgott alternativ till Entourage och att i detta fall är det inte en konkurrerande produkt så att säga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-23 11:59
Ursprungligen av Niks:

Men kanske är det så att Apple inte har något fullgott alternativ till Entourage och att i detta fall är det inte en konkurrerande produkt så att säga.

Man funderar ju också på om MS licensierar ut tekniken bakom exchange så att det kan användas i andra produkter. Det finns väl stöd för det i iPhone nu? Men det kanske inte är en produkt som liknar Entourage så mycket iofs.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-25 20:58

Kan ju oxå vara så att MS Office är ju ändå en såppas stor produkt att om den inte skulle erbjudas skulle många kunder tveka att gå över från PC till MAC.. Steget blir mindre om man bara får MS Office att funka..

Apple och MS har samarbetat sedan begynnelsen. MS tog t.ex. fram Word för Mac - före Windows ens fanns.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-26 19:16

Tror att det ligger nåt i det Morphen säger. Även om det är så att den som besöker sidan för nedladdningsbara program antagligen redan har en mac.

Som sagt, samarbetet har jag förståelse. Trots detta tycker jag fortfarande att det är komiskt att dom programmet som Staff pick.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-13 17:37

Det kanske var den första indikationen på att Apple och Microsoft gör gemensam sak i kampen mot Google.

Vill minnas att jag läst något om detta i nyhetsflödet ganska nyligen samt att Microsofts VD hyllade Apple i nåt tal också.

Missuppfattningen om MS och Apples påstådda konkurenssituation är tydligen omöjligt att utrota.

MS är ett mjukvaruföretag.
Apple är ett hårdvaruföretag.

Dessa två företag har haft nära sammarbete sedan begynnelsen. Under en period var MS t.o.m. delägare i Apple. Allt är som det ska vara - inget nytt under solen. Bara nykomlingar tror att detta BETYDER något (en dold agenda etc) - förutom vanlig bizniz. Vi som hängt med sedan 80-talet gäspar bara :-D.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-13 19:23

MS sysslar även med hårdvara. Apple sysslar även med mjukvara.

Jag har svårt att se hur dom inte skulle vara i en konkurrenssituation?

Detta betyder självklart inte att dom är konkurrenter över hela spektrat av verksamhet som dom bedriver.

Nedan länk till artikeln som jag baserade mitt förra inlägg på.
Microsofts vd hyllar Apple - IDG.se

De är beroende av varandra. Apple skulle inte sälja så många datorer om inte Office fanns för Mac, och vad skulle Microsoft ha att kopiera om inte Mac OS fanns

1
Bevaka tråden