Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda upp filer från iphone - raketteknik?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-08-23 21:52

Finns det inget sätt att ladda upp filer (tex en bild) från iPhonen till en internetsida med hjälpa av en webläsare?
Jag vet ju att det inte går att komma åt filsystemet normalt sett i telefonen, och i safari är upload knappen gråmarkerad.

Nu har jag en jailbreakad iPhone men ändå verkar det inte finnas någon plugin till safari eller en självständig webläsare som kan ladda upp filer - märkligt.
Finns ju applikationer i App store som kan ladda upp filer, så tekniskt omöjligt är det ju inte. Särskilt inte med jailbreakad då man ju kommer åt filsystemet.

Kan någon förklara för mig följande:

1. Varför har Apple spärrat upload i Safari?
2. Varför finns inga plugin el. alternativa webläsare som kan detta i Cydia?

Jag laddar upp bilder till FaceBookk via deras app, smidigt värre.

Till min blogg på blogspot mailar jag upp bilden, smidigt som färdigskivat bröd.

Många andra ställen har apps, radar, FlickR osv.
Har du kollat om det finns ngn ?

Det skulle väl bli ett meck utan dess like att utan att ha ett filsystem tillåta att man ändå skickar upp bilder direkt i webläsaren.

• Medlem
  • Örebro
  • 2009-08-24 14:07

Ja men varför och hur funkar det då med att ladda upp bilder i de applikationerna som finns ?
Det ska ju inte behövas finnas en specialapplikation till varje websajt/fotosida/community

Skulle vara intressant om någon utvecklare kunde svara

1
Bevaka tråden