Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att klockan går fel

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-25 07:46

Helt plötsligt idag så ställde klockan om sig två timmar. Har en iPhone 3G. Min kollega har samma problem - nån gång mellan 05:30 och 06:15 hände det. Inte helt ok då jag använder iPhonen som huvudsaklig väckarklocka

Fler som drabbats? Mycket möjligt att det är Telia som skickar ut fel tidszon, för ställer jag om från automatisk till manuell och stockholm som tidszon så blir tiden rätt.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-08-25 08:08

Jag hade för mig att de svenska operatörerna inte använde den funktionen i sina nät, men det kanske de gör nuförtiden?

samma fel här

Fick exakt samma fel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-25 08:33

Verkar vara ett generellt Teliaproblem. Folk med andra lurar här på jobbet är också drabbade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-25 10:47
Ursprungligen av jl4711:

Verkar vara ett generellt Teliaproblem. Folk med andra lurar här på jobbet är också drabbade.

Mycket riktigt, Telia har problem med sin tidsserver för mobilnätet:

Inträffat: 2009-08-25 08:33
Beräknat klar: 2009-08-25 13:00
Info: Kunder i östra Svealand samt Gotland har under natten fått fel tid skickad till sina mobiltelefoner. Klockan kan visa 2 timmar för lite beroende på vilken telefon man har. Gäller enbart GSM. Felavhjälpning pågår."

Saxat från Telias sida för driftsstörningar

Även Aftonbladet har uppmärksammat Telias problem:

Telias kunder försov sig

- Torkel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-25 08:37

hehe, samma sak här! skumt!

Verkar vara strul med sommar/vintertid. Gå in i "Inställningar"-"Allmänt"-"Datum & tid" och slå av auto.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-25 09:29

Galet härligt att försova sig tack vare Telia. Måste skaffa en riktig väckarklocka.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-25 09:43
Ursprungligen av 20hz:

Galet härligt att försova sig tack vare Telia. Måste skaffa en riktig väckarklocka.

Eller inte

Yes!!

Samma här! Grymt irriterande :/

1
Bevaka tråden