Men!! Jag googlade och köpte en kabel från USA istället:
Mini Displayport to Displayport Extension, VGA to Mini Displayport
2 meter för $15, men det tråkiga var att det var $14.50 i frakt också, så $30 totalt vilket blir ca 215kr .. tänkte inte på att kullander fanns, oh well - återkommer om ett par dar när kabeln kommit om hur det fungerar
Just nu sitter 27-tummarn i en PC, bredvid min gamla 20" som också har IPS-Panel.
Skillnaderna är att 20" är blank och 27" är matt, jag föredrar egentligen blank men det är en smaksak. Betraktningsvinkeln är guld dock och skärmen känns fräsch, Apple har ju inte uppdaterat sin 30" på år och dar.
Men bortsett från det -- om jag är nöjd med skärmen, den är grym! 2560x1440 är så mycket yta, speciellt när man har 1680x1050 vid sidan av också, i photoshop kör jag alla paneler och liknande på 20" och så är 27" 100% bild, helt underbart! Vad jag mer gillar är att skärmen har 1000 ingångar och utgångar, eller i klarspråk 1xVGA, 2xDVI, DisplayPort, HDMI, Component och Composit, 4usb-portar samt ljud ut -- och DisplayPort och HDMI tar ju hand om ljudet, vilket ger den fina detaljen att när man pluggar in macbooken i displayporten så strömmas även ljudet till högtalarna som är inkopplade i skärmen, och när jag sen slår över till HDMI där PS3:an är inkopplad så är det dens ljud som strömmas ut! (Därför jag inte vill ha Dual DVI som jag kör från PC'n nu, för den hanterar inte ljud, samt att Apple tar 1000:- för en sån sladd)