Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cinema 4D

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-28 16:12

Jag undrar om det e någon som vet hur man gör en kub i Cinema 4d så att det ser ut som om den e polerad stål?

Tack.

Du lägger på en yta som är blank och förslagsvis blåsvart och kombinerar med en lämplig bumpmap.
Det finns färdiga texturer att ladda ner på t.ex. newtek och liknande sidor
För att få resultatet lite mer realistiskt rekomenderar jag att du använder en hdri-bild som "belysning" när du renderar, det ger en hel del till reflektioner och djup i ytornas ljus.

Slutligen vill jag passa på att rekomednera dig om du är ny på det här med 3D att tar chansen att lära dig Lightwave 3D istället på direkten, så du har lite mer att växa i om du verkligen vill lära dig 3D.

För tips och trix kolla in www.3Dbuzz.com
Där finns en hel del video snutter med instruktioner.

• Oregistrerad
  • 2003-07-29 23:05

Irriterande myt att C4D skulle vara mindre kraftfullt än lightwave. Med den tankegången kan du köpa en maya5 licens på en gång.

Här finns utmärkta cinema texturer:

http://www.maxon-computer.com/deepshade/shader/shadr_inx.html

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-29 23:47

[QUOTE]Skrevs ursprungligen av nukethenick
[B]Irriterande myt att C4D skulle vara mindre kraftfullt än lightwave. Med den tankegången kan du köpa en maya5 licens på en gång.

Jepp, det är ingen dum idé...

(gillar maya & att skoja lite...)

Kraftfullt eller inte, sånt beror ju på vad man ska göra.
Nog är allt maja det som regerar när det gäller animering. Och jag tror mig veta att inget program renderar snyggare än Lightwave när det gäller realism. LW känns för mig som det mest logiskt designade programmet, typ som en Apple-variant hade sett ut
Men C4D har jag svårt att se något särskilt bra med faktiskt, men det är nog en smaksak då.

1
Bevaka tråden