Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Expo i Paris

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-28 16:51

Hur manga hanger med pa Apple Expo i Paris den 16 september? Det vore kul om vi kunde aka ner tillsammans nagra stycken!

(Jag ar pa ett internetkafe i Montmartre just nu, darav franvaron av svenska tecken.)

• Oregistrerad
  • 2003-07-28 17:05

Koolt, jag sticker till Paris idag, ingen mac och inget expo utan bara ren semester. Men jag gillar initiativet, vore tufft om ett gäng åkte ner tillsammans. Träffa nya människor är alltid nyttigt tror jag. Oftast helt ofarligt åtminstone

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-28 17:14

Ska du vara nere i Frankrike ända tills Expot mondo?

• Oregistrerad
  • 2003-07-29 10:06

Jag har bokat hela veckan för Expo, turisting etc.

• Oregistrerad
  • 2003-07-29 10:47

tidslängd?
budget?

förövrigt ett lysande initiativ!

Nån som kan ge tips om "billigt" boende i Paris. Det ska vara eget rum, men dusch kan i värsta fall vara delad med andra.
Det får inte ligga utanför stan helt. Sängkläder ska ingå, orkar inte släpa med sånt.

Nån som snålrest till Paris nyligt får gärna berätta:
-Vi åkte med det lågprisbolaget och bodde på det billiga hotellet. Det hela gick bara på så och så mycket. Kändes verkligen prisvärt.

Formula1 hotels!

280kr för trippelrum intill la Peripherique!

Vi bor alltid där när vi är i Paris, det tar 5 minuter med bil till mässan och till keynoten därifrån.

Jag har sagt det tidigare: jag har en 14-personers buss som jag kan låna ner till Paris. Bara så ni vet.

• Medlem
  • International user
  • 2003-07-29 12:35

Björnström:
Intresserad att åka med om du skall ta bussen.
/ E

Med samåkning och billigt boende kan det inte bli några enorma summor totalt sett. Fjortonpersonersbuss till Paris låter kanske lite väl Indien men det är å andra sidan ytterligare en erfarenhet. Vanligtvis en väldigt värdefull sådan. Åtminstone i efterhand (ibland låååångt senare)...

Utan att veta hur mitt schema ser ut just då så anmäler jag mig härmed som intresserad av att KANSKE ingå i en eventuell samåkning. Om någon kan tänka sig att inkludera mig. Från Borås that is. Låter skoj.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2003-07-30 01:23

Har inte fått min biljett än....borde man ha fått det? (gratisbiljetten som man beställde på internet, inkl. keynotepass)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-30 14:50

Jaha ja, då är man hemma igen då. Fasen vad varmt det är här, och konstigt vad smala gatorna är i den här stan.

Paris var kanon men det är skönt att vara tillbax åxå.

14-personersbuss till Paris låter kul men kanske lite jobbigt. Vad händer om vi är där någonstans på autobahn och jag blir akut pissnödig efter en massa Carlsberg, Löwenbräu och DAB? Ska man ta med sig en potta eller finns det bäcken i bilen?

Tack för tipset om Formula1 Hotels, ska kolla in det. Själv bodde jag centralt nära Gare d'Austerlitz i en lägenhet som jag hyrt. Bra, men det finns massor av sluskiga clocharder (som de så poetiskt kallas. I Sverige säger vi väl a-lagare eller socialt utslagna) i området. En kväll när det ösregnade satt det omkring 15 man och tryckte i porten, och jag lovar att det inte var Chanel No 5 eller Lanvins Éclat d'Arpège som luktade... Deras byxor har nog fler små invånare än hela Kina.

Så, nu väntar jag bara på biljetterna till "the SteveNote". Därefter bokar jag hotell och en flyg biljett via MrJet. Det vore grymt kul om vi kunde ses där nere!

Finns det fortfarande gratisbiljetter kvar måntro? Någon som har kvar länken? Vad kostar det annars?

Jag bodde på Formula1 i Malmö en gång och helt i linje med det låga priset så hade dom rätt skojiga lösningar på det mesta, där ibland städningen. Bland annat helgjutna badrum i plast med en massa sprutventiler i väggarna. Helt självstädande. Påminde lite om den där klassiska Disney-filmen om husvagnssemestern som dom envisas med att köra varje julafton. Vill ju bara till att systemet aldrig får fnatt och börjar städa när någon av gästerna är där inne

Dessutom var den vanliga receptionen helt obemannad och man tog sig därför in genom entrén genom att dra sitt kreditkort och därmed hade man checkat in.

Inte det flaschigaste hotellet jag har bott på men helt okej dom gånger man behöver spara in på kronorna så gott det går, dvs oftast de gånger man inte har en arbetsgivare som står för notan.

Mondo,

Återkom gärna med info om vad du hittar för billiga flygstolar.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2003-07-30 15:21

Jag är också intresserad i en 1/14 dels bussresa till Paris.
Hur ser prisbilden ut ifrån Göteborg <-> Paris?
Hur många dagar blir vi borta?

Mikael

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-30 15:43
Citat:

Återkom gärna med info om vad du hittar för billiga flygstolar.

Visst kan man åka snuskigt billigt med Ryan Air och liknande, men man vill ju landa på Charles de Gaulle eller Orly, annars är det inte intressant. Jag beställde en biljett med Air France via MrJet och det funkade fint.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Visst kan man åka snuskigt billigt med Ryan Air och liknande, men man vill ju landa på Charles de Gaulle eller Orly, annars är det inte intressant. Jag beställde en biljett med Air France via MrJet och det funkade fint.

Charles de Gaulle - har du blivit snobbig mondo?
Jag har åkt med Ryanair till Beauvais utanför Paris, det tar 45 min med buss till centrala Paris. Det är väl inget om man kan åka för en struntsumma?
Fast det är klart ni Tjockhultsbor måste ta er till Skitköping också. Jag bor bara 5 min från Skavsta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-30 16:09

Var faen ligger Beauvais?

Å hörredu, jag gick faktiskt upp halv fyra i morse du och tog tricken till CdG, så det så.

Inga långmercor, hotta chix, lapdance och rosa champagne för min del.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Var faen ligger Beauvais?

Å hörredu, jag gick faktiskt upp halv fyra i morse du och tog tricken till CdG, så det så.

Inga långmercor, hotta chix, lapdance och rosa champagne för min del.

Beauvais ligger några mil norr om stan. Ta fram kartan.
(Jag skulle ha åkt taxi om jag skulle till CDG).

Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
Har inte fått min biljett än....borde man ha fått det? (gratisbiljetten som man beställde på internet, inkl. keynotepass)

Nej.

----------
We hereby confirm your registration for the Keynote at Apple Expo 2003. Towards the end of August you will receive a badge marked with the letter "K". This badge will give you the opportunity to attend the Keynote at Palais des Congrès, Porte Maillot on September 16th at 10a.m.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-01 00:51

Här är en lista över de konferenser som kommer att hållas under Apple Expo.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Formula1 hotels!

280kr för trippelrum intill la Peripherique!

Vi bor alltid där när vi är i Paris, det tar 5 minuter med bil till mässan och till keynoten därifrån.
.

280 spänn låter som hittat
Hur är det med allmänna komunikationer från det hotellet?

/Fredrik

Jag vill gärna följa med bussen som har plats med 14 personer! Någon som kan säga till om det blir av? Jag paxar! Pax för en plats! Pax pax!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-04 03:13

Alltså, nu vill jag veta:

- Hur många ska med till Paris? Räck upp en hand... äh... skriv något här... typ.
- Hur många vill bo på ett Formule 1-hotell?
- Vilka dagar ska ni vara där?

Jag vill boka fyra dagar på F1. Alltså åka till Paris den 15 och hem till Sverige den 19 september. Om det passar bra kan jag tänka mig att dela rum med någon.

Observera att det finns sex Formule 1-hotell i Paris, men bara några av dem ligger vid la péripherique.

1
Bevaka tråden