Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia betalar tillbaka 400 kr till gamla kunder som köpt iPhone kontant

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-29 04:11

Vill varna alla som köpt iPhone hos TELIA kontant, de har tagit för mycket betalt.

För er som betalade 6895, är det bara att gå dit och få tillbaka 400 kronor.

Anledningen är att priset på den är 6495 för er med abonnemang hos TELIA sedan tidigare.

Tag med kvittot, det är allt som behövs.

Källan till detta? Så man kan hänvisa. Jag har inte betalt än, eftersom jag, en månad senare, fortfarande inte fått min telefon. Misstänker att, om detta stämmer, Telia kommer att lura mig även på dessa fyrahundra kronor.

Jag vet inte hur många gånger jag har påpekat detta i olika trådar:)

Butikscheferna ska ha fått mail om det här. Jag fick betala 6895 men fick tillbaka 400:- veckan efter utan problem. Dock så är det andra som har försökt att få tillbaka pengar men då hävade butikschefen att han/hon inte visste något.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-08-29 12:21

En källa på att det verkligen är så vore ändå intressant. Inte för att jag misstror dig BlackSmp men...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-29 13:04

men herregud det är så lita på folk.. och jag sa de till han i butiken att

" ah men jag förstår ändå inte, man kan ju inte ens köpa iPhone om man inte har abonnemang, hur i hela friden kan ni ens ha ett pris som är 6895 om man inte ens kan köpa den för det?"

"jag vet inte" svarade han då

skall fota de nya kvittot jag fick som bevis, typiskt svenskar att vara så misstänksamma jämt :D.. haha gött att man är dansk, världens lyckligaste och rakryggade folk

Skillnaden på IKEA i Danmark och Sverige är brutal tex. Här ser man hur folk går i grupper, eller själva om någon pratar med någon i Sverige så reagerar dem " AHH VEM ÄR DU!? SKALL DU DÖDA MIG?"

På IKEA i Danmark där är folk glada och snackar med varandra om vad de tycker är snyggt osv, och tycker det är helt naturligt att man kan prata med folk som kollar på samma kök eller liknande inte springa iväg eller vänta tills de som kollar går bort som i Sverige :)...

Svenskar måste sluta vara så stela och rädda!

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/217021-danmark-ar-det-lyckligaste-landet

Senast redigerat 2009-08-29 13:18
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-08-29 13:36

Hej, jag skulle vilja att ni sänker priset på min iPhone med 400:-.
Expedit: Jaha?? Varför det?
Jo, det är så att en typ på 99.se säger att det rätta priset är 400:- lägre.
Expedit: ??? (han går nog på droger)

Förstår du nu eller måste jag översätta till danska?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-29 13:41
Ursprungligen av MatsOlov:

Hej, jag skulle vilja att ni sänker priset på min iPhone med 400:-.
Expedit: Jaha?? Varför det?
Jo, det är så att en typ på 99.se säger att det rätta priset är 400:- lägre.
Expedit: ??? (han går nog på droger)

Förstår du nu eller måste jag översätta till danska?

men va fan!

du säger la inte så, då är du korkad, du säger

" jag har betalt för mycket för min iPhone, priset för dem som hade abonnemang var 6495 jag betalade 6895, så jag vill ha 400 kronor tillbaka, om du inte tror mig kolla upp det."

Efter 5 minuter var han tillbaka.

Men om du vill kan la du säga så som du sa de lär ju funka ;).. som dem som skall löneförhandla och säger "men han fick ju ....." de funkar inte bra var hård o framåt och visa att du vet och inte kan fintas

btw de du sa på danska!

Hej, jeg vil gerne have at sænke prisen på min iPhone med 400 kroner.
Ekspedienter: Hvorfor?
Ja, det er så, at en type 99.se siger den rigtige pris er 400 kroner mindre.
Ekspedienter: han er formentlig om narkotika

Ursprungligen av MatsOlov:

Hej, jag skulle vilja att ni sänker priset på min iPhone med 400:-.
Expedit: Jaha?? Varför det?
Jo, det är så att en typ på 99.se säger att det rätta priset är 400:- lägre.
Expedit: ??? (han går nog på droger)

Förstår du nu eller måste jag översätta till danska?

Ingen anledning att låta irriterad. Du kan alltid göra som jag...

"Jag tror att det är fel."
"Nej, det är det inte alls"
"Jo, jag vill att ni kontrollerar. Er butikschef ska ha fått information"
"Då tar vi upp telefonnummer så får han kontrollera..."
"Ok, det låter bra"

Och dagen efter så ringer butikschefen och ber om ursäkt, de har gjort fel...

Hur smidigt som helst.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-08-29 13:45

Men vart finns beviset för att priset är så????????????? Jag vill ju kunna ha något att referera till.

Ursprungligen av MatsOlov:

Men vart finns beviset för att priset är så????????????? Jag vill ju kunna ha något att referera till.

Jag har några privata meddelanden från TeliaiPhoneBlogg.se men det räckte med att tala med butikschefen så fixade det hela. Telia har skickat ut information om detta i samband med lanseringen.

Här har du en anonymiserad bild av mitt rättningskvitto

Men avdraget gäller bara privatkunder som har mer än 3 månaders bindningstid på sitt abbonemang.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har några privata meddelanden från TeliaiPhoneBlogg.se men det räckte med att tala med butikschefen så fixade det hela. Telia har skickat ut information om detta i samband med lanseringen.

Här har du en anonymiserad bild av mitt rättningskvitto

Men avdraget gäller bara privatkunder som har mer än 3 månaders bindningstid på sitt abbonemang.

Rätt val att censurera kvittot, inte helt smart att lämna ut alla uppgifterna som vissa andra gjort här.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-29 13:49

tror du TELIA vill erkänna sitt misstag? de står ingenstans längre. men det är sant du ser på kvittot.

Inte för att jag vet vad du kan göra med den informationen på det ocensurerade kvittot?

Förutom att det är onödigt att hänga ut säljarens namn tillsammans med butiken, är det väl uppenbart att man ska undvika att lägga ut sitt IMEI?

Ursprungligen av Svett-Sven:

Inte för att jag vet vad du kan göra med den informationen på det ocensurerade kvittot?

Och varför skulle jag lägga ut serienummer och IMEI nummer på nätet? Bara för att du inte kan komma på något att göra så innebär det inte att det är vettigt/ofarligt att göra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-29 23:42

Nu vet jag varför jag fick 400 kr i rabatt när jag köpte min Iphone. för ett år sedan. expediten sa jag ger dig lite rabatt 400 kr

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-30 18:31

Jag pratade med butikschefen och hon påstår att hon aldrig har fått något sådant mail....

Tja. Det är informationen som jag fick från TeliaIphoneBlogg.se och butikschefen i Luleå rättade till det hela så jag tror att din butikschef helt enkelt har missat och sådant händer. Det ska vara ett avdrag på 400 kronor för privatkunder.

Nu vet jag inte i vilken stad du bor, men finns det någon annan butik där du kan prova?

Har vart i kontakt både med Telia samt "TeliaiPhoneblogg.se", och den första informationen gällande att avdraget skall gälla är felaktigt. Det är därför många butikschefer dementerar informationen gällande detta avdrag.
Avdraget gäller bara om man binder upp sig på minst 12 mån till, inte annars, alla annat är felaktig information.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-31 21:02
Ursprungligen av Marcus_R:

Har vart i kontakt både med Telia samt "TeliaiPhoneblogg.se", och den första informationen gällande att avdraget skall gälla är felaktigt. Det är därför många butikschefer dementerar informationen gällande detta avdrag.
Avdraget gäller bara om man binder upp sig på minst 12 mån till, inte annars, alla annat är felaktig information.

haha det är fel varför i hela friden har vi fått rabatten då?

Ursprungligen av Esa:

haha det är fel varför i hela friden har vi fått rabatten då?

Felaktigt gjort från början, senaste direktivet är att den rabatten aldrig skulle gälla. Fel information ut till säljarna helt enkelt, detta är bekräftat av Telia. Detta gäller även den butik i GBG du vart inne i. Arbetar själv inom koncernen, och vet att detta stämmer.

Ok, då är det bara att tacka och ta emot att jag fick den billigare än avsett:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-31 21:20

men varför lät de mig få rabatten då när jag kom in arg?

Ursprungligen av Esa:

men varför lät de mig få rabatten då när jag kom in arg?

Antagligen var det gammal information de studerade, du hade flyt helt enkelt.
Skriver detta för att de som funderar på att gå till Telia skall veta vad som gäller.

Esa verkar vara helt oförmögen att förstå att han haft jolle. haha!

1
Bevaka tråden