Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indexering

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skall indexera min HD 20 GB, sys.9.2.2, när jag kört ca en timme står det att det återstår 55! timmar tills det är klart, stämmer det eller är det något fel?
Har ställt in att den skall indexera i två språk, det var många ikryssade från början.

F

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fröjdan
Jag skall indexera min HD 20 GB, sys.9.2.2, när jag kört ca en timme står det att det återstår 55! timmar tills det är klart, stämmer det eller är det något fel?
Har ställt in att den skall indexera i två språk, det var många ikryssade från början.

F

Nu är det uppe i 91 tim !!!!

F

  • Medlem
  • 2003-07-29 14:18

Sitt inte och titta på stapeln... det tar tid. Du kan ju göra det ett par nätter i rad, om du vill.

Det låter mycket, men om det är en stor hårddisk... Om du inte söker väldigt mycket, så är det inte så himla meningsfullt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Sitt inte och titta på stapeln... det tar tid. Du kan ju göra det ett par nätter i rad, om du vill.

Det låter mycket, men om det är en stor hårddisk... Om du inte söker väldigt mycket, så är det inte så himla meningsfullt.

Den får väl rulla på då, nu är han uppe i 101 tim.

Har för mig att det bara tar lång tid första gången man gör det? Sedan om man uppdaterar så gör den bara det på de nya och ändrade dokumenten?

tack
F

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-29 20:41

Det skapas osynlig indexfil som växer hela tiden tills den är klart att indexeras.
Filen kan bli många MB stort.
Skulle system förlora kontakt med indexfilen, så kommer allt att indexeras om (mycket långt tid igen).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-13 11:34

Indexering behövs bara om man vill söka på Innehåll. Dvs innehållet i ett dokument istället för filnamnet. Så om man inte brukar göra det, så behöver man inte indexera.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Indexering behövs bara om man vill söka på Innehåll. Dvs innehållet i ett dokument istället för filnamnet. Så om man inte brukar göra det, så behöver man inte indexera.

det är det som jag vill, men det verkar hopplöst, den indexerar i tre dygn, men det är ändå 47 timmar kvar, väntar jag ytterligare i två dygn, kan det stå att det är 56 timmar kvar???

Stänger jag av datan, nollställs allt som indexeras?????
F

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-17 18:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fröjdan
det är det som jag vill, men det verkar hopplöst, den indexerar i tre dygn, men det är ändå 47 timmar kvar, väntar jag ytterligare i två dygn, kan det stå att det är 56 timmar kvar???

Stänger jag av datan, nollställs allt som indexeras?????
F

Nej, system återupptar igen och bygger vidare ovan det som har avbrytis

Citat:

Skrevs ursprungligen av REP
Nej, system återupptar igen och bygger vidare ovan det som har avbrytis

Såg det nu, det indexerade innehållet hade ökat från 300 MB till 400 MB på två dygn, känns som lång tid för att indexera 100 MB på 48 timmar? Men det är väl bara att "nöta på"

F

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2003-08-18 20:21

Varför indexera hela hårddisken och inte bara de mappar där du har dokument som du vill söka på innehållet i.

Kör ioförsig 8.6 men detta kanske fungerar på 9.2.2 också.

Håll ner ctrl och kicka på den aktuella mappen och välj indexera i kontextmenyn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-18 20:26

Japp! Det funkar i Mac OS 9 också.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Marco
Varför indexera hela hårddisken och inte bara de mappar där du har dokument som du vill söka på innehållet i.

Kör ioförsig 8.6 men detta kanske fungerar på 9.2.2 också.

Håll ner ctrl och kicka på den aktuella mappen och välj indexera i kontextmenyn.

Körde detta, fungerade bra, tack

F

1
Bevaka tråden