Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB G4 som skärm för DV-kamera?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rätt forum?
Jag fick en fråga idag (eftersom jag var den enda macstern han kände ) om det är möjligt att koppla in en DV-kamera, med firewire antar jag, och använda PowerBookens bildskärm istället för den pyttelilla TFTn som finns på kameran. Jag har ingen aning, så jag tänkte om någon här kanske visste? Ifall det är möjligt, förklara gärna hur man gör isf.

• Oregistrerad
  • 2003-07-29 13:53

ojoj, fett bra om man skulle kunna slakta en gammal powerbook och bygga om den till 15" monitor att ha med på inspelningar tex Så slipper man de usla 4"arna som brukar levereras med Arriflex, och slipper kånka på en 14" Sony-monitor..

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-07-29 14:18

Det borde väl vara ganska lätt?

Ta vilket program som helst som stödjer "video-in" genom firewire, imovie, fcp, ichat osv.
För att få upp bilden på skärmen.

• Oregistrerad
  • 2003-07-29 14:41

njae, så lätt är det kanske inte.. man vill ju ha en högupplöst dv-bild på skärmen, och inte den lilla preview-rutan som man får i dessa program.. hmm, detta låter som ett jäkla pill egentligen, men måste ju ha nån sorts elektronik i skärmen om den ska klara att ta in dv, s-video, eller composite. Finns säkert någon färdig lösning för det här. Ursäkta, det verkar som att jag har spårat ur tråden

funkar nog bättre med en dvd skärm för bil eller liknande. Dom brukar ha analoga ingångar.
Är dessutom mycket billigare än en PB...

1
Bevaka tråden