Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till MS Office

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-12-20 17:59

Finns det ett bra, billigt, kompatibelt, välfungerande alternativ till MS Office?

Juliga hälsningar från Magnus

[ 20 December 2002, 18:00: Meddelandet ändrat av: Mange ]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-20 19:24

AppleWorks duger alldeles utmärkt i de flesta fall: http://www.apple.com/se/appleworks/
Annars kanske ThinkFree Office kan vara värt att kolla: http://www.thinkfree.com/

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mange:
Finns det ett bra, billigt, kompatibelt, välfungerande alternativ till MS Office?

Juliga hälsningar från Magnus

mariner write verkar vara ett bra alternativ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-20 19:52

OpenOffice (och förmodligen StarOffice) är på gång för Mac OS X. Funkar fint i Linux och Windows (och antagligen Solaris men jag har inte testat det). Annars är väl AppleWorks bäst.

[ 20 December 2002, 19:55: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-20 22:54

Det finns lite fler grejer på g. Nisus Writer har ju alltid varit ett mycket kompetent alternativ i OS 9 som ersättning för Word. Dom är på gång med en X-version (undrar om inte den kommer att visas i januari?). Bra alternativ till Word.

En liten försmak av Nisus Writer X finns att se på Nisus Writer Sneak Peek

Har använt Nisus Writer sedan 1996/97. Har fungerat utmärkt, men är inte rolig att köra under Classic. Vill ju helst slippa allt vad Classic heter.

Kommer nog att byta tillbaka från Word X till nya Nisus Write X, när den väl lanseras - om den håller vad den lovar...

[ 25 December 2002, 11:37: Meddelandet ändrat av: Peter Edwardsson ]

  • Medlem
  • 2003-02-12 22:03

Jag har användt Mariner Write nu en tid och tycker det har fungerat mycket bra. Alla funktioner man behöver hos en ordbehandlare finns, och programmet är lättkört och stabilt. De andra programmen fick jag aldrig tag i.

1
Bevaka tråden