Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spam och svenska operatörer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur stort är egentligen problemet med spam beroende på vilken operatör man har?

Jag har själv haft samma mailaddress i ett par-tre år nu på Bredbandsbolaget och har i princip aldrig spam. Jag tror det har hänt en eller två gånger som jag fått renodlad spam och kanske 5-6 gånger som skumma pc-virus-mail slunkit igenom.

Har jag haft tur eller är Bredbandsbolaget extremt duktiga på att filtrera? Hur är det med andra operatörer?

• Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-07-30 12:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Hur stort är egentligen problemet med spam beroende på vilken operatör man har?

Jag har själv haft samma mailaddress i ett par-tre år nu på Bredbandsbolaget och har i princip aldrig spam. Jag tror det har hänt en eller två gånger som jag fått renodlad spam och kanske 5-6 gånger som skumma pc-virus-mail slunkit igenom.

Har jag haft tur eller är Bredbandsbolaget extremt duktiga på att filtrera? Hur är det med andra operatörer?

Jag, har en mail från bredbandsbolaget, men aldrig använt den, då inte heller skrivit den någonstans, men de gångerna jag loggar in på bredbandsportalen så har jag hundratals nya spam mail.... kanske är det så att bbb filtrerar någonstans mellan webbmailen och pop3 servern?

vänligen
/P

Nä, det är detsamma om jag är borta några dar och bara kollar via webmailen.

Jag trodde faktiskt det var bbb som var duktiga med filtreringen, med då är det väl en blandning mellan en viss försiktighet att lämna ut adressen och tur.

• Medlem
  • Borås
  • 2003-07-30 16:37

Kan också bero på vad man har för användarnamn på adressen. Jag hade en "enkel" teliaadress som jag fick massor av spam till, men till en teliaadress med mitt fullständiga namn fick jag aldrig några spam. Spammarna tar ju vanliga adresser, t.ex. hotmail, telia o.s.v. och lägger till enkla anvädarnamn. På så sätt fångar de in många existerande adresser...

Jag har en adress på algonet.se sen några år, men den kommer jag att avsluta nu. 20 spammejl om dagen ungefär rasar det in. Så illa är det inte ens på min hotmail-adress. Det är lyckligtvis inte många som Mail missar att slänga i skräpkorgen.

1
Bevaka tråden