Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify i Audi

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör iPhone/iPod i min Audi via AMI (Audi Music Interface), funkar hur bra som helst.

Det finns ett antal program i iPhone föra att streama musik, såsom Spotify och Simplify Media. Jag skulle vilja kunna spela upp den streamningen via AMI, precis som med musiken som ligger i iPhonen.

Har jag iPhonen inkopplad och startar tex. Spotify går ljudet över från musiken i mobilen till att spela musiken från Spotify, låter hur bra som helst.
Problemet är att efter bara 2-3 sekunder kopplar iPhonen om igen och börjar spela från låtarna i telefonen. iPhonen känner av att den är kopplad till bilen och i "iPod-läget" står det bara "Tillbehör Ansluten" och man kan inte styra musiken (starta/stoppa/byta låt) från iPhonen.

Det jag vill kunna göra är alltså att stänga av "iPoden" i iPhonen, för att istället lyssna på musik från något annat program i iPhonen, tex. Spotify.

Någon som vet något eller har en lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-27 18:04

Undrar PRECIS samma sak! Det borde gå att få till tycker man...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-27 23:07

Om du har jailbreakad med SBsettings så kan du ju pröva att "döda" ipod processen.

1
Bevaka tråden