Använder generellt VLC för film på min mac. Har lagt in filmerna på min stationära PC och strömmar dem genom lokalt nätverk till min mac som är kopplad till TV:n. När jag spelar upp filmer genom VLC så hackar de rätt ofta och bilden fryser. Det spelar ingen roll hur stor jag gör bufferten för den tar slut redan i början av filmen pga att den inte hunnit buffra upp. Läste på VLC:s forum att detta beror på att VLC inte fortsätter buffra när man pausar och när bufferten är slut hackar filmen istället för att filmen pauser och bufferten återfylls.
Så det jag är ute efter är en filmspelare med bra buffert till mitt lokala nätverk När man pausar filmen ska den fortsätta att buffra. När Bufferten är tom så ska filmen pausa (inte frysa) och bufferten återfyllas. Det ska inte finnas någon gräns för hur stor bufferten kan vara och man ska kunna ställa in storleken själv. Några förslag?
Har använt mediacentert Plex men man kan inte höja bufferten tillräckligt mkt där, bara 20 sekunder. Skulle vilja buffra några minuter.