Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Office 98

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaffade en Powerbook 3400 nyligen och har för avsikt att köra in Office 98. Efter installation kunde jag sätta igång Excel men ej Word eller Powerpoint, fick felmeddelande 1 & 2. Testade även att köra direkt från skivan. Min PB har OS 9.1 installerade, och jag har dessutom en iMac som kör 8.6. På iMac fungerar sama skiva utan problem.

Finns det alltså en uppdatering till Office 98 till OS 9.1 någonstans? Såg en som rättade till YK men kan det vara den verkligen? Antagligen kan jag köra in 8.6 även på Powerbook för att köra Office 98 men vill helst undvika det.

Tacksam för svar och tips.

PS
Har även en möjlighet att uppdate till OS 9.2.1 om det nu skulle hjälpa
Ds

Det jag förnärvarande har tillgång till är engelsk version av Office 98.

Då är det bara att knalla in på Microsofts sida och ladda ner uppdateringarna. Det är bara den svenska dom plockat bort, enligt tråden som iBib postade.

Jag har varit inne och kollat och den enda uppdateringen jag såg där till OS 9 var Excel YK2 uppdater http://www.microsoft.com/mac/download/office98/Off98_OS9.asp

Har du någon annan uppdatering?

PS
Möjligtvis är skivan jag har blivit skadad på något sätt
DS

• Oregistrerad
  • 2002-03-22 11:16

Kent W:
Funkar det inte med Combined updater som fanns på samma sida?
(det var ett tag sedan man harvade i Office 98s uppdateringsdjungel)

Om man klickar på Office 98 i menyn till vänster och sedan på Downloads så kommer du till denna länk:

http://www.microsoft.com/mac/download/default.asp#Office98

Där hittar du massa uppdateringar. Framförallt den som heter "Combined Updater for Office 98" och som innehåller flera tidigare uppdateringar i en enda.

Ja, Micke hann visst före...

Nej, märkligt. Provade en annan skiva som bevisligen skall ha gått att köra på Mac OS 9, utan särskild uppdatering. Jag får meddelandet ´Programmet "Microsoft Word" har oväntat avslutats efter ett fel av typ 1 inträffade. Spara.(..etc)´

Det är mig veterligen ett minnesproblem det indikerar, men det tycks inte spela något roll även om jag ökar minnet till Word går det ändå inte igång. Jag får igång Excel, men alltså inte Word eller Powerpoint.

Kanske det finns grejer i datorn som ger konflikt, eller som gör att det brakar ihop på något sätt. Jag köpte den nyss begagnad så jag har inte full koll på alltihopa. Vad skall jag i så fall leta efter tror nu?

Problemet jag har är att Powerbook inte har något modem, och sedan har jag en iMac som ju inte har någon diskett-enhet, så jag har inte kunnat prova uppdateringarna som finns på nätet.

På datorn finns en uppdatering till 9.2.1 som inte är inkörd än, tror ni det kan hjälpa? I värsta fall får jag väl gå ner till 8.6 som jag har CD-skiva på om det nu säkert hjälper. Jag vill inte installera nytt system bara för att få samma grej igen men jag ger det 95% chanc att lyckas då. Vad tror ni?

Jag har ingen skiva för 9.0 utan bara uppdatering 9.1 och 9.2.1. Byter jag kan jag väl inte heller uppdatera från 8.6 till 9.1 direwkt utan måste då ha 9.0-skivan, eller hur? Moment 22.

Tacksam för konstruktiva förslag som kan avhjälpa problemet.

Hittade en svensk Office 98, rensade bort en del tidigare filer som tillhörde Microsoft Office, och lyckades sedan sparka igång det så ingen huvubry behäver mer ägnas åt detta fall.

PS
Kommer återkomma till 99mac för det verkar vara omfattande, många deltagare som kan hjälpa varandra i snygg layout
DS

1
Bevaka tråden