Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkning av undermappar från Outlook o Entourage

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, är på väg att skaffa en Iphone 3Gs. Ska synka via Exchange server.

1. Följer undermapparna med från Outlook och Entourage?

2. Om de gör det, hur enkelt är det att att flytta objekt från inkorgen i mailen till en viss undermapp?

Ingen använder undermappar

Är det verkligen ingen som har erfarenhet av undermappar i iPhone?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-16 15:14

Alla undermappar följer med, om det är enkelt är nog inte sant, jag har 100+ undermappar och alla är alltid "utvikta" vilket gör att det är lite scrollande.

Men det är enkelt att markera alla mail man vill flytta till en mapp, sen flytta dom.

Så enkelt att flytta - men inte drag and drop
Långa scrollar om man har många mappar.

Mail funkar superbra i övrigt...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-16 15:15

och - ja alla mappar följer med.

Tack

Tack!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-09-24 13:04

Nedladdning av mail från min mailserver (kerio) funkar bra men jag har en massa olika mailadresser kopplad till det kontot samt undermappar och regler som sen sorterar mailen till olika mappar. Mitt problem är att jag itne får en liten bubbla på mailikonen när iphonen tar emot mail som hamnar i en undermapp.
Kan man fixa till det på nått sätt måntro?

Ursprungligen av Shifter:

Nedladdning av mail från min mailserver (kerio) funkar bra men jag har en massa olika mailadresser kopplad till det kontot samt undermappar och regler som sen sorterar mailen till olika mappar. Mitt problem är att jag itne får en liten bubbla på mailikonen när iphonen tar emot mail som hamnar i en undermapp.
Kan man fixa till det på nått sätt måntro?

Detta stör jag mig enormt på!
I mail på macen finns det i alla fall som inställning att man ska inkludera alla mailboxes (dvs undermappar) i "dock unread count". Varför finns inte detta på iPhone OS? Har flera gånger upptäckt mail på datorn som jag missat i iPhonen (tidigare iPod touchen) för att detta inte syntes.
När jag var utomlands så missade jag att svara på mail då jag inte tänkte på att scrolla ned och kolla andra mappar manuellt.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-24 21:34
Ursprungligen av Archangel:

Detta stör jag mig enormt på!
I mail på macen finns det i alla fall som inställning att man ska inkludera alla mailboxes (dvs undermappar) i "dock unread count". Varför finns inte detta på iPhone OS? Har flera gånger upptäckt mail på datorn som jag missat i iPhonen (tidigare iPod touchen) för att detta inte syntes.
När jag var utomlands så missade jag att svara på mail då jag inte tänkte på att scrolla ned och kolla andra mappar manuellt.

Väldigt bra för mej att det är som det är. Visst, kan man välja vilka mappar som ska inkluderas köper jag det. Men inte att alla ska kollas (min junkmapp får 200 mail/dag).

1
Bevaka tråden