Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MMS slutat funka efter 3.1

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2009-09-13 21:22

Efter uppdatering till 3.1 så har inte jag kunnat skicka några MMS. Slog av 3G så funkar det. Har jag gjort nått fel eller ska de vara så?

• Medlem
  • Mörbylånga
  • 2009-09-13 21:36

Fungerar annat med 3G, som tex surf i Safari?
När MMS fungerar med 2G så betyder det att du har rätt inställningar och tjänsten finns på ditt abonnemang. Antingen är det problem med din terminal eller har din operatör problem med data på berörd site. Testar om du kan surfa med Safari och testa gärna att skicka ett MMS på annan plats. Ifall du kan skicka på annan plats, så har operatören problem med sin site.

Hoppas detta hjälper dig i felsökningen!

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-13 21:52

mms fungerar inte heller för mig efter uppdatering. Jag har halebop.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-14 03:00

Gå in och kolla i era inställningar under "inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk"

• Medlem
  • Mörbylånga
  • 2009-09-14 10:54
Ursprungligen av Sajmoon:

Gå in och kolla i era inställningar under "inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk"

Testa att återställa inställningar för MMS under Mobilt Datanätverk. Fungerar inte det så kan man ju återställa terminalen via iTunes. Även en omstart genom att trycka in AV/PÅ och Home knappen samtidigt och hålla dom inne tills att Apples logga kommer upp.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-09-14 13:49

det ni måste göra e att byta ut online.telia.se till halebop.telia.se

kolla på det så fixar det sig.. finns även iPhone - Abonnemang till mobiltelefonen - Halebop.se gå till fliken iPhone OS 3.0. där hittar ni hur man gör.

bör oxå tillägga om att Telia o Halebop har problem med sitt Edge o 3G-nät

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-15 17:50
Ursprungligen av macki81:

det ni måste göra e att byta ut online.telia.se till halebop.telia.se

kolla på det så fixar det sig.. finns även iPhone - Abonnemang till mobiltelefonen - Halebop.se gå till fliken iPhone OS 3.0. där hittar ni hur man gör.

bör oxå tillägga om att Telia o Halebop har problem med sitt Edge o 3G-nät

Min har iaf inte ändrats till online.telia.se efter uppdateringen så det är inte problemet.

Jag har problem med all trafik när jag har 3G aktiverat efter 3.1!

Har missat mer än 12 samtal tackvare det! (dom ringde på hemtelen istället)
Och jag uppdaterade i lördags...

• Medlem
  • Hillared
  • 2009-09-14 06:54

Jag hade problem att skicka MMS efter uppgraderingen. En omstart och 2 försök senare så fungerade det att skicka MMS (notera att jag skickade ett MMS efter omstarten, men har inte skickat några fler sedan dess så jag vet inte om det är en långvarig fix eller inte).

Jag har också samma problem, kan inte ta emot mms (får telias sms med länk och kod till deras sida) Har återställt, bytt inställningar och inget vill fungera, telia vill att jag ska gå till apple och apple vill att jag ska gå till telia.. Frustration på riktigt alltså..

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-10-16 22:52

mms 3.1

hej
efter att uppdaterat till 3.1 så slutade mms att fungera på min iphone 2G
problemet här är att det inte finns någon uppdatering för detta i nuläget.
hittar ni en lösning på problemet så skicka in det här!!!

Det är inget nytt problem. MMS fungerar inte tillfredsställande för många och det är skit att det inte längre går att byta ut nätverksinställningarna.

Prova detta...

Om ni har MMS APN: mms.telia.se

Skicka MMS och försök sedan att surfa med safari över mobilnätet. Jag skulle gissa att det inte går.

Det går att fixa genom att ställa om APN till online.telia.se men då försvinner Internetdelningen.

Jag kan inte påstå att jag är speciellt imponerad av denna del av telefonen. Eller rättare sagt, att Telia inte kan få till sina inställningar ordentligt

• Avstängd
  • Överallt
  • 2009-10-16 23:30

Om man bara ändrar raden MMS-proxy 193.209.134.132:80
till 193.209.134.132:9201 så fungerar både MMS och internetdelning.

Kan SMS och MMS skickas via WiFi om 3G-uppkopplingen sviker?

Ursprungligen av Olav Rust:

Kan SMS och MMS skickas via WiFi om 3G-uppkopplingen sviker?

Nej

........

1
Bevaka tråden