Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klick från ljudutgång MBP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-09-15 01:50

Har länge stört mig på ett klickande ljud i mina datorhögtalare. Ljudet låter som ett distinkt "klick" eller sprak och varar bara i en kortkort stund. Otroligt enerverande när man tittar på film eller lyssnar på musik.

Har hela tiden trott att problemet legat i mina Soundsticks II, men efter uteslutningsmetoden har jag kommit fram till att missljudet kommer från datorns ljudutgång.

Är detta något känt problem eller är det någon som upplever samma sak?

Datorn det gäller är en MBP 15", early 2009.

Tack på förhand!

// Henke

• Medlem
  • International user
  • 2009-09-15 13:18

Det inbyggda ljudkortet i Apples bärbara har väl aldrig varit särskilt imponerande. Jag har samma klick på min MBP13" (händer oftast när ljudkortet vaknar - OS X kan stänga av det när det inte används för att spara energi), plus ganska högt bakgrundsbrus.
Min lösning är att köpa ett externt USB ljudkort, för ett par hundringar får man ett som både låter bättre och inte brusar/klickar.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-09-15 16:50

Jo, när den vaknar hade jag samma problem på min gamla MB. Dock inte på denna. Detta uppkom ganska nyligen och jag har inte en aning om varför.
Att behöva köpa ett externt ljudkort för att det är brister i det interna känns inte som en bra lösning. Får nästan lämna in den helt enkelt.

kanske dum fråga, men du har inte provat koppla högtalarna till en annan ljudkälla? eller koppla in andra högtalare i macen? kan ju vara sladden eller själva kontakten det är fel på, hade så på en 3,5mm stereoplugg en gång och var nääästan på väg att köpa en ny förstärkare av bara farten.

1
Bevaka tråden