Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 3.1 för iPhone 2G & iPhone 3G & iPod touch 1G släppt

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Måste jag jailbreaka min iPhone 3G (OS 3.1 på Halebop) för att få Internetdelning / tehthering? Halebop stöder ju inte det som "standard" och ipcc-filen som fungerade fram till 3.0 fungerar inte längre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-16 09:12

Sinful brukar man kunna lita på men det vore inte fel om någon trusted member i 99-sällskapet orkar bygga en custom IPSW åt oss som inte har en Mac inom räckhåll

Firmware 3.1 Custom IPSW Files - SiNfuL iPhone

  • Medlem
  • 2009-09-16 11:41

Är det någon som har lyckats?

Var det lika lätt som med 3.0 uppdateringen?
Skriv gärna hur ni gjorde, skönt att veta om det verkligen går innan man slänger sig ut själv!

tack!

Ursprungligen av padre:

Är det någon som har lyckats?

Var det lika lätt som med 3.0 uppdateringen?
Skriv gärna hur ni gjorde, skönt att veta om det verkligen går innan man slänger sig ut själv!

tack!

Jag vet på omvägar att housebengt i den här tråden har lyckats: http://www.99.se/upplasning-jailbreak/270431-iphone-2g-hjaeaeaelp.html

Funkar!

Finns guide på iClarified.com

  • Medlem
  • 2009-09-16 15:11

sweet!

Har bara uppdaterat en gång, till 3.0, då använda jag redsn0w, vilket var mycket enklare an vad det såg ut som på iclarified.com
Men får försöka mig på den ändå!

Tack!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-16 23:17

Har uppdaterat ett antal ggr nu, men varje gång jag är klar med uppdateringen så hittar den ej min operatör (telia)

Vad är fel ?

Ursprungligen av jnx:

Har uppdaterat ett antal ggr nu, men varje gång jag är klar med uppdateringen så hittar den ej min operatör (telia)

Vad är fel ?

Vilken version av iPhone har du?
Vilken guide har du följt?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-16 23:33
Ursprungligen av theplague:

Vilken version av iPhone har du?
Vilken guide har du följt?

3G, både iClarified och dev-teams

Hållt på sen 17.30 tills nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-16 23:35
Ursprungligen av jnx:

3G, både iClarified ochdev-teams

Hållt på sen 17.30 tills nu

Märkt att kör jag advanced så fungerar det inte simple aktiveras telefonen direkt och rullar igång.

Vilken körde du?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-16 23:43
Ursprungligen av 20hz:

Märkt att kör jag advanced så fungerar det inte simple aktiveras telefonen direkt och rullar igång.

Vilken körde du?

Har kört båda

Ursprungligen av theplague:

Du har en Telialåst lur?

Ja precis

Ursprungligen av jnx:

3G, både iClarified och dev-teams

Hållt på sen 17.30 tills nu

Du har en Telialåst lur?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-16 23:43
Ursprungligen av theplague:

Du har en Telialåst lur?

Jo han skrev det ett par inlägg ovan. Jag kör också Telia. Upplevt samma problem.

Ursprungligen av 20hz:

Jo han skrev det ett par inlägg ovan. Jag kör också Telia. Upplevt samma problem.

Jag tyckte han skrev "min operatör (telia)", inte att den var låst till Telia. Kan du leta upp vart han skrev det till mig är du snäll?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 00:11
Ursprungligen av theplague:

Jag tyckte han skrev "min operatör (telia)", inte att den var låst till Telia. Kan du leta upp vart han skrev det till mig är du snäll?

Med 99% chans kan jag lova att han har en Telialur om han kör just Telia. Men jag kan ha fel

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-17 00:14
Ursprungligen av 20hz:

Med 99% chans kan jag lova att han har en Telialur om han kör just Telia. Men jag kan ha fel

Ja jag är låst till telia. Kanske, jag säger kanske har jag lyckats. återkommer...

Ursprungligen av 20hz:

Med 99% chans kan jag lova att han har en Telialur om han kör just Telia. Men jag kan ha fel

Ja, men vi som brukar hjälpa folk i de här frågorna här vet att den 1% kan vara orsaken till att det inte fungerar.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-17 00:38
Ursprungligen av 20hz:

Jo han skrev det ett par inlägg ovan. Jag kör också Telia. Upplevt samma problem.

Nu lyckades jag... hmm, enda skillnaden jag gjort mot innan är att jag ökade på partition i första "advance step" enligt iClarified guide och då funkade det, ökade den till 695mb

ÄNTLIGEN!!!

Ursprungligen av jnx:

Nu lyckades jag... hmm, enda skillnaden jag gjort mot innan är att jag ökade på partition i första "advance step" enligt iClarified guide och då funkade det, ökade den till 695mb

ÄNTLIGEN!!!

Ja, det står väl i guiden att man bör göra det?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-17 08:01
Ursprungligen av jnx:

Nu lyckades jag... hmm, enda skillnaden jag gjort mot innan är att jag ökade på partition i första "advance step" enligt iClarified guide och då funkade det, ökade den till 695mb

ÄNTLIGEN!!!

Sedär, följer man guiden så fungerar det

Jailbreakade min iphone i går till 3.1 och det funkade väldigt smidigt!

Däremot så har telefonen börjat hänga sig då och då (får starta om ungefär en gång var/varannan dag), ngt som aldrig hänt tidigare på jailbreakad 3.01...I PwnageTool så skulle man dedikera minnesutrymme till jailbreakapplikationerna eller ngt sådant, standard var på 590 Mb om jag inte minns fel, om jag re-jailbreakar telefonen och ger mer minne, skulle den sluta hänga sig då tro?

//

Mackan

Ursprungligen av markus_lar:

Jailbreakade min iphone i går till 3.1 och det funkade väldigt smidigt!

Däremot så har telefonen börjat hänga sig då och då (får starta om ungefär en gång var/varannan dag), ngt som aldrig hänt tidigare på jailbreakad 3.01...I PwnageTool så skulle man dedikera minnesutrymme till jailbreakapplikationerna eller ngt sådant, standard var på 590 Mb om jag inte minns fel, om jag re-jailbreakar telefonen och ger mer minne, skulle den sluta hänga sig då tro?

//

Mackan

Ja, det är ett allmänt tips för iPhonens prestanda att utöka partitionen.
Tror till och med man tipsar om det i iClarified's guide(de enda guiderna man behöver).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 15:55

Utav ren nyfikenhet, är det någon som orkar posta sin ultrasn0w-dylib.log från /var/logs
? Jag kan fortfarande inte kan använda Telia-SIM, bara Telenor och då endast med 2G, slår jag på 3G tappar den carrier. jag behöver förstå var min 3.1 update går fel

pastebin - collaborative debugging tool

Neewbiefråga, men måste man ha MAC för att jailbreaka Iphone 3G (3.1)? Hittar ingen tutorial på iClarified som är för PC.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-17 21:46
Ursprungligen av NiklasM:

Neewbiefråga, men måste man ha MAC för att jailbreaka Iphone 3G (3.1)? Hittar ingen tutorial på iClarified som är för PC.

Änsålänge ja.

Ah ok tack för snabbt svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-18 08:44

Svaret skall väl egentligen lyda NJA. Du kan ju alltid ladda ned en Custom IPSW från nätet som någon skapat i PwnageTool för Mac. För den som händelsevis inte orkar vänta så finns det ett flertal tillförlitliga källor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-20 15:45

3.1-guiden finns på iclarified men där står inget om att redsn0w behövs. Det gjorde det på 3.0. Behövs inte den?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-20 18:58
Ursprungligen av HeLe:

3.1-guiden finns på iclarified men där står inget om att redsn0w behövs. Det gjorde det på 3.0. Behövs inte den?

Pwnagetool och redsn0w gör samma sak.

Bevaka tråden