Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ful powerbook.

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

min powerbook 12" har glipor mellan plastkanten och resten av datorn, mest runt översidan av skärmen men på andra ställen också.
ovanför knappen man öppnar datorn med så brukar en glipa uppstå efter ett tag och jag får trycka ihop datorn.
när jag lämnade in den på office så sa de att de har jämfört den med en annan powerbook och att "det ska vara så".
ska det verkligen det, är det så för er andra också?
och om det nu är så, så tycker jag att det är kasst av apple.
man köper en ny, dyr dator och så ser den inte ens ut som på sin egen kartong.
någon som har något att säga om detta? :/

• Oregistrerad
  • 2003-07-31 00:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av kybernetik
min powerbook 12" har glipor mellan plastkanten och resten av datorn, mest runt översidan av skärmen men på andra ställen också.
ovanför knappen man öppnar datorn med så brukar en glipa uppstå efter ett tag och jag får trycka ihop datorn.
när jag lämnade in den på office så sa de att de har jämfört den med en annan powerbook och att "det ska vara så".
ska det verkligen det, är det så för er andra också?
och om det nu är så, så tycker jag att det är kasst av apple.
man köper en ny, dyr dator och så ser den inte ens ut som på sin egen kartong.
någon som har något att säga om detta? :/

Höhö...sedan när såg något lika snyggt ut som i sin kartong?
Allvarligt talat, du får nog stå ut med detta. Skall du ha B&O-passform på Macen blir det en nolla extra i slutet på prislappen. Det som kanske irriterar är att vissa får exemplar som är snyggt ihopsatta, andra inte. Man får helt enkelt ha lite tur. Det är samma sak med nya bilar. Din förarstol knarrar lite, men det gör inte grannens.
Allt beror på att grejerna serietillverkas

• Medlem
  • San Francisco
  • 2003-07-31 00:57

störde mig som satan på min TiBook 1Ghz när jag fick den för ett tag sen....när den var ihopfälld så stack skärmen ut en liten millimeter på ena hörnet jämfört med underdelen....

sånt kan man irritera ihjäl sig på..men det går över.

som sagt. man får nog lära sig leva med det, ser aldrig ut som på kartongen. men det verkar som du fått ett av de sämre versionerna...ihopsättaren var väl på dåligt humör..

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-31 02:31

Jag tycker det är illa. Vi har rätt att begära lite mer än så; det ligger liksom i macens natur att vara av god kvalitet. Om grannen sätter ihop min "nya" PC får jag ta skiten, men hostar man upp ett antal tusenlappar extra för att köra mac kan man begära att saker och ting ska se snygga ut.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2003-07-31 02:37

hmm...jo. lite speciellt när det gäller PB tror jag iof. köper du en G5 så kan du nog räkna med att den är perfekt på millimetern. verkar vara ett väldigt gediget bygge...

köper du en knarrande plastig pc-laptop så är det nog värre...

men klart...har man pungat ut över 30 000 för en dator så vill man ju att den ska se ut som man tänkt sig.

• Medlem
  • 2003-07-31 02:38

Håller med, det är som problemet med trasiga pixlar. Man skall kunna förvänta sig att datorn är tiptop när man köper den.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2003-07-31 02:41

vad gör vi uppe?!

• Medlem
  • 2003-07-31 02:43

Bra fråga!
Jag skyller på för mycket att göra och för mycket fulcola.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2003-07-31 02:45

skyller på för lite och göra då...

ska testa sova ändå. natt natt

• Medlem
  • 2003-07-31 02:49

Tror jag skall göra det också, det blir inget vettigt gjort ändå.

... och nu tillbaka till debatten om skönhetsfläckar på bärbara datorer.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Höhö...sedan när såg något lika snyggt ut som i sin kartong?
Allvarligt talat, du får nog stå ut med detta. Skall du ha B&O-passform på Macen blir det en nolla extra i slutet på prislappen. Det som kanske irriterar är att vissa får exemplar som är snyggt ihopsatta, andra inte. Man får helt enkelt ha lite tur. Det är samma sak med nya bilar. Din förarstol knarrar lite, men det gör inte grannens.
Allt beror på att grejerna serietillverkas

Håller med om att det som många annonser visar inte är så i verkligheten, kolla Mac Donalds egen bild på en Big Mac, har någon fått en sådan nån gång? Inte jag i alla fall.

Lite av bondfångeri, gå tillbaks till datafirman och ta med kartongen och peka på den och säg att det var en sådan du ville ha och som du betalade för!!

F

hehe, jag förstår ju att den extra snygg ut på pressbilder och så (den ser renderad ut tycker jag).
men ändå, det är ju inte ens i närheten.
från sidan ser min skärm/plastbit ut såhär \| istället för såhär ||
nu känns det som att jag lika gärna kunde ha skaffat en ibook istället för att betala en massa extra för en lite snabbare och mycket snyggare (som den ju inte var) dator..
jag mailade först macoteket där jag köpte den, de sa att jag skulle fråga apple, så jag sökte upp närmaste butik som var office i västerås.
men sen fick jag som sagt höra att "dom ser ut så" och "apple skulle antagligen skratta åt det" om de skulle skicka in den.
bläääääääuuuuuuuurgh.

kom att tänka på hur det blir när det är dags att uppgradera också, och sälja den här.
vilken powerbook skulle du helst köpa, en som sitter ihop eller min missbildade? :/

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-31 14:30

Går det inte att laga då?
Lägg in en bild så man får se.

Annars tycker jag att Apple=kvalitet. Såna grejer borde kunna reklameras.

jag kan låna en kamera när jag har orkat åka till västerås för att hämta datorn, har inga bilder nu.
men nu har jag iallafall mailat macoteket igen, hoppas att de kan hjälpa mig.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2003-07-31 19:18
Citat:

kom att tänka på hur det blir när det är dags att uppgradera också, och sälja den här.
vilken powerbook skulle du helst köpa, en som sitter ihop eller min missbildade? :/

Inte kan du leva med en sådär missbildad dator... Sälj den till mig för 10 tusen i stället vetja!

Citat:

hehe, jag förstår ju att den extra snygg ut på pressbilder och så (den ser renderad ut tycker jag).
men ändå, det är ju inte ens i närheten.
från sidan ser min skärm/plastbit ut såhär \| istället för såhär ||
nu känns det som att jag lika gärna kunde ha skaffat en ibook istället för att betala en massa extra för en lite snabbare och mycket snyggare (som den ju inte var) dator..
jag mailade först macoteket där jag köpte den, de sa att jag skulle fråga apple, så jag sökte upp närmaste butik som var office i västerås.
men sen fick jag som sagt höra att "dom ser ut så" och "apple skulle antagligen skratta åt det" om de skulle skicka in den.
bläääääääuuuuuuuurgh.

Det är alltid den återförsäljare som du köpt den ifrån som är ansvarig att den uppfyller kraven, dom får inte hänvisa till tillverkaren/ generalagenten, du har rätt att lämna in den där du köpte den för att få ev fel tillrättade, allt enl konsumentköplagen, stå på dig

F

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fröjdan
Det är alltid den återförsäljare som du köpt den ifrån som är ansvarig att den uppfyller kraven, dom får inte hänvisa till tillverkaren/ generalagenten, du har rätt att lämna in den där du köpte den för att få ev fel tillrättade, allt enl konsumentköplagen, stå på dig

F

det visste jag inte.
då vet jag var jag ska gå om det inte löser sig.
tack!

1
Bevaka tråden