Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av mjukvara på NAS-disk?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Lite naivt beställde jag en Hårddiskkabbinett med nätverksanslutning https://www.inet.se/datorkomponenter/haarddiskkabinett/fractal-design-cluster-box-lan/4301834/ utan att läsa på om ämnet. Jag förutsatte att grejerna bara skulle fungera med modern teknik.

Ganska snart inser jag att kabinetten bara klarar av diskar formaterade i FAT32 vilket känns totalt omodernt.

Nu till min fråga.

Är det möjligt att byta ut mjukvaran i kabinetten mot en som klarar av HFS+ eller NTFS, jag måste kunna spara filer större än 4GB? En följdfråga är då, finns det något betalprogram eller allra helst gratisprogram som ni känner till?

Sen är jag gärna intresserad av mjukvara som fungerar med time machine vilket jag också har förstått i efterhand kan vara problematiskt, detta är dock inget måste...

Tack på förhand

Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-21 23:25

Eftersom det inte verkar stå på hemsidan att den bara stöder FAT32 så skulle jag ringa dem och be att få byta. Är det inte så att distansköplagen ger dig rätt att returnera prylar köpta över nåtet under typ 14 dagar?

Japp, det är en bra idé, tyvärr var jag i storstädartagen i samma veva och skickade därför kartongerna direkt, så de ville inte ta emot den, lite klantigt. Den fungerar ju för mig om jag använder den med USB och HFS+ men då försvann poängen lite och den blev onödigt dyr.

Jag var i behov av mer lagringsutrymme och det har jag ju fått så jag kör väl vidare så här om det inte finns en annan lösning.

Tack för tipset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-22 09:44
Ursprungligen av borjecapslock:

Japp, det är en bra idé, tyvärr var jag i storstädartagen i samma veva och skickade därför kartongerna direkt, så de ville inte ta emot den, lite klantigt.

En av anledningarna till att man sparar orginalemballaget

- Torkel

1
Bevaka tråden