Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem i hämtning av filer

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-21 20:48

Jag har fått en fil från en kompis via sprend.com och när jag startar nedladdningen tuggar den på riktigt bra i några minuter, men sen sjunker hastigheten plötsligt drastiskt och stannar i princip upp hela processen. Kvarvarande nedladdningstid kryper uppåt 24 timmar i samma takt.

Jag har testat att stoppa nedladdningen för att sen återuppta den igen och det har funkat någon enstaka gång - men annars kör den klart hämtningen på 1 sekund och påstår att den är klar, men det visar sig att filen är korrupt. Jag har försökt öppna den i UnRar utan framgång.

Nu har jag visserligen comhems allra långsammaste bredbandsuppkoppling, men till saken hör att jag är ny macanvändare med en MacBook Pro - och jag hade tidigare inte motsvarande problem på min gamla trötta PC.

Är det nån därute som känner till problemet och har några tips?

Tack!

Hej,

jag driver Sprend men har tyvärr ingen snabb lösning på ditt problem. Har du provat med en annan dator efter problemen uppstod, annan webbläsare? I Sprendteamet kör vi Mac, PC och Linux och vi har inte haft några allvarliga problem som hänger ihop med själva operativsystemet.

Slå gärna en pling till mig på 0707145299 eller på skype: m-bobo.

mvh Arne Evertsson

1
Bevaka tråden