Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe PDF

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det bara att göra PDF filer i vissa förutbestämda format. Exempelvis A4, Letter osv. Jag vill minnas att om du vill ha 20 x 20 cm så ska inte det vara några problem. Gud vad jag letat, har jag fel?

Nä, du kan göra PDFer i vilket format som helst. Eller, runda går nog bort
Vilket program skapar du grunden i? Du måste nämligen ange sidformatet när du skapar .ps-filen. Det ser lite olika ut i olika program. Det häner oxo på vilken PPD du använder ...

Massebasse, du är alert. Jag skriver ut från QXP 4, väljer AdobePS i väljaren och då konsulteras Adobe Distiller. När jag ska välja Pappersformat i Utskriftsformat är alternativen inte synliga och den grå pilen är nedtonat grå.

Det enda jag ser bakom pappersformat är: "Definierad a..."

  • Medlem
  • 2002-03-22 16:38

I utskriftsdialogen: tryck skrivare, välj pappersformat: Custom. Då ska det gå att ställa in bredd och höjd (automatiskt).

Jag har valt Custom, men det ger mig inga alternativ att fylla i, det fungerar inte heller automatiskt. Sidan jag får ut i PDF är A4 eller Letter, tack ändå för er alerta omtanke.

Du kan ju spara sidan som eps i Qx.

Jag har ett liknande problem. Har gjort ett dokument i 140x160 mm som ska skäras. Behöver då 5 mm utfall vilket jag har fixat i qxp-dokumentet. Sedan sparar jag sidorna som eps i qxp och drar över dem till distillern. Men då blir ju pdf-dokumenten just 140x160 och utfallet försvinner. Hur fixar jag detta?

  • Medlem
  • 2002-05-22 16:14

Jag är nästan beredd att äta upp min mössa på att PPD´n står inställd på ´allmän svartvit´ eller något liknande. Ställ in det på ´Acrobat Distiller´, så SKA det gå att ställa in pappersformatet. Jag gjorde en PDF på 630mm så sent som i förmiddags.

1
Bevaka tråden