Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många bilder finns på Flickr?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur många bilder det finns på Flickr. På Flickrs sidor lyckas jag inte hitta detta. På TWO BILLIONTH on Flickr - Photo Sharing! står det "This is picture # 2,000,000,000 on Flickr!" vilket postades för 23 månader sedan. Men hur många har tillkommit sedan dess? Någon som vet?

Från Wikipedia:
"...As of June 2009, it claims to host more than 3.6 billion images, up from 3 billion in November 2008..."

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-22 14:18

Varje bild får ett unikt id, tittar du på urlen så ser du att den bilden har id 2000000000. Laddar man upp en ny bild får man en uppfattning om hur många bilder som har laddats upp. Laddade upp en precis och fick 3944568726, så snart är det 4 miljarder som laddats upp...

Ursprungligen av gaimasa:

Varje bild får ett unikt id, tittar du på urlen så ser du att den bilden har id 2000000000. Laddar man upp en ny bild får man en uppfattning om hur många bilder som har laddats upp. Laddade upp en precis och fick 3944568726, så snart är det 4 miljarder som laddats upp...

Tack! Misstänkte att det fanns på Flickr och blev förvånad när jag inte förstod var. Jag laddade upp en bild och fick 3944600360/ Det har alltså laddats upp 31634 bilder emellan!

Min bild av trubaduren Calle Carlsson blev överexponerad i ansiktet. Hur kan jag enklast fixa till det i efterhand i Photoshop? Bilden på Calle

Ursprungligen av goranlin:

Min bild av trubaduren Calle Carlsson blev överexponerad i ansiktet. Hur kan jag enklast fixa till det i efterhand i Photoshop? Bilden på Calle

Ny fråga som inte har ett dugg med trådens ämne att göra ----> Ny tråd

Men sedan så är frågan, hur många av de fyra miljarderna som finns kvar på Flickr, och hur många är borttagna?

1
Bevaka tråden