Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för Epson PX800FW

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mac användare VARNING för Epson PX800FW. Jag använde tidigare CX6600 som fungerade utmärkt på Mac och olika Mac OS. Frågade Epson support om PX800FW och om drivrutin för Mac. Jag fick positivt svar och köpte skrivaren den 12 aug 09. Nu till problemet:
1 skrivaren skriver inte första sidan av texten på höger sida av papper med hålslag på vänster sida. Om jag vänder på pappret i pappersmagasinet så skriver den bara till första hålet i pappret.
2 Om jag skriver ett dokument med flera sidor så skriver den alltid först första sidan och så vidare. Det går inte att skriva ut i omvänd ordning (som på alla andra skrivare jag haft från Epson och HP).
3 Endast tre olika fodral för omslag av CD/DVD.
4 Senaste drivrutinen för Mac är från dec 2008.
5 Nu får jag veta från Epson (Therese) att ja, så här är det och att hon inte känner till att någon ny driver för Mac är på ingående. Drivrutinen fungerar på PC (så jag ska inte klaga?).
Otrolig hur man kan sälja med sådan bristfällig drivrutin.
Jag kan inte förstå att:
A Epson kan släppa den för Mac OS.
B Vad tjänar skrivhastigheten på 40 sid/min till då jag manuellt måste sortera sidorna senare? Sedan ska alla sidor hålas.
C Det är snart ett år med skrivaren på marknaden och ingen varning från Mac tidskrifter eller bättring av Epson.
Jag hoppas att ni som läser denna text förstår att jag skriver med extrem behärskning. Det får gå på mitt dåliga erfarenhetskonto. Är du Mac användare så kan du bespara dig det misstaget.

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-09-22 21:33

Tack för infon!

Hamnat i liknande klämma tidigare med andra produkter från Epson.
Dåliga drivrutiner, värdelös "hjälp" från deras support.

Det resulterade i att jag kastade ut den från 2:a vån (bokstavligen).
Aldrig sett åt en Epsonprodukt sedan dess.

1
Bevaka tråden