Jag börjar bli så trött nu, måste ta tag i detta...
Jag har precis uppgraderat mitt bredband till 12-24 MB hos Com Hem. Jag kör bredbandkollen och får ett bra resultat på typ 15 mb download.
Jag har en airport express som bredbandet är kopplat till och en airport express som är vid min stereo.
Nu till mitt eventuella problem. Jag laddar ner två st bit torrent-filer (lagliga såklart). det är ett par tusen klienter på båda. det laddar ner i några kilobyte var. typ mellan 2 och 30 KB/s. Extermt långsamt. Under tiden så fungerar mitt nät aslångsamt.. jag kan knappt surfa, det är som att allt är upptaget för nedladdningen.. men så är det ju inte riktigt med tanke på hur långsamt det går? Så det borde ju finnas gott om nät över.
jag kör på azureus och har ställt in NAT/portar rätt. så vitt jag vet. den är grön i alla fall..
sen är det också så att ofta när jag spelar med iTunes eller Spotify via Airtunes till mitt airport express vid stereon så bryts det och "buffrar" väldigt mycket.. mer nu är när jag hade 2 mb uppkoppling... och sändaren är ca 3 meter från min dator. så det bör ju inte vara det som är problemet heller.
så. vad kan detta bero på? har jag ställt in mina airports på "långsam" hastighet på ngt sätt, kan jag få detta att fungera smidigare?
jag har en vit macbook med intel 2.16 ghz och 2 gb ram och snow leopard.