Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fastbränning?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en polare som har köpt en "Logitech Pure-Fi Anywhere" som han har tänkt använda som klockradio tillsammans med sin iphone. Nu undrar han om det finns risk för fastbränning om han har displayen på hela natten med en "klockradio-app". Har letat info om fastbränning på iPhone utan att hitta något. Någon som vet?

Det behöver han inte oroa sig för.
Var de gamla plasmaTV-apparaterna som råkade ut för detta.
I iPhonen är det en liten lcd-skärm, hur många LCD-skärmar har du sett som har windows startmeny inbränt?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-09-28 22:20

Det lite längre svaret är däremot att alla LCD-skärmar tappar i ljusstyrka med tiden. Vilket borde betyda att ju mer man använder skärmen ju kortare livslängd får den. Hur många timmar en skärm i en iPhone kan lysa innan ljusstyrkan har halverats har jag tyvärr inga uppgifter på. Personligen skulle jag hålla mig ifrån den typen av appar där skärmen står på för jämnan. Är jag överdrivet försiktig?

• Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-28 23:55
Ursprungligen av Spooky:

Det lite längre svaret är däremot att alla LCD-skärmar tappar i ljusstyrka med tiden. Vilket borde betyda att ju mer man använder skärmen ju kortare livslängd får den. Hur många timmar en skärm i en iPhone kan lysa innan ljusstyrkan har halverats har jag tyvärr inga uppgifter på. Personligen skulle jag hålla mig ifrån den typen av appar där skärmen står på för jämnan. Är jag överdrivet försiktig?

Min instinkt säger samma sak, även om det säkert är mindre känsligt än man tror.

Har tyvärr inga siffror på hur länge den klarar och jag förstår att man är försiktig men jag tror verkligen inte att det är ett problem. Tror man kommer byta upp sig till nästa (eller näst-nästa) modell innan detta blir ett problem.
Är ju naturligtvis lite olika livslängd på olika typer av LCD men skiljer knappast sjukt mycket och tänk då på hur många timmar ni har använt olika datorskärmar. Min nästan 3år gamla MB har kanske minskat lite i ljusstyrka, men inte så det stör. Vågar lova att denna skärm har varit igång många gånger mer än vad min iPhone någonsin kommer vara.

1
Bevaka tråden