Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värdelös synkronisering av anteckningar [Mail/iPhone]

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Synkroniseringen av anteckningar mellan Mail och iPhone är värdelös, åtminstone hos mig. Någon mer med samma uppfattning?

Synkroniseringen gör dubletter och tripletter hej vilt. Raderar jag anteckningarna i Mail dyker de upp snart upp igen i iPhone. Raderar jag dem i min iPhone kan jag ge mig %€@ på att de snart syns igen i Mail.

Gamla anteckningar kan dessutom dyka upp, trots att det kanske gått 100 dagar sedan jag raderade(!) dem.

Hur ska detta bekymmer hanteras? Sluta synkronisera mina 'notes'?

EDIT: Ska tillägga att jag sitter med 10.6.1, Mail 4.1 (1076) och iPhone OS 3.1. Återställning av iPhone har ej hjälpt.

Inte det minsta konstruktivt från min sida tyvärr, men vill i alla fall meddela att jag inte alls lider av något liknande problem. Sitter med samma mjukvaruversioner som du dessutom. För mig fungerar syncningen bra, även om jag inte använt det så extensivt.
Ska pröva att skapa och radera några meddelanden för att se om jag kan upptäcka något...

• Medlem
  • International user
  • 2009-10-01 15:01

För att slippa anteckningarna i just Mail på Macen så kan man klicka ur detta alternativ.
Om det nu var det du menade.

Ursprungligen av Konrad:

För att slippa anteckningarna i just Mail på Macen så kan man klicka ur detta alternativ. Om det nu var det du menade.

Kan det vara så enkelt?

Anteckningarna har i alla fall försvunnit ur inkorgen.

• Medlem
  • International user
  • 2009-10-01 15:41
Ursprungligen av Snabeldrake:

Kan det vara så enkelt?

Anteckningarna har i alla fall försvunnit ur inkorgen.

Jag hade samma problem, samma anteckningar låg i massor av upplagor i just Mail.
Det slutade när jag klickade sta som på bilden jag postade.

Tack, Konrad! Tårta till dig!

Går det inte att få anteckningarna att hamna någon annan stans. Använder man inte Mail är det värdelöst att ha dem där.

• Medlem
  • International user
  • 2009-10-01 15:15

Jag har liknande problem men jag syncar med exchange också.

Mina anteckningar är plötsligt borta på min iPhone. Inte i mailen heller.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-02 09:08
Ursprungligen av Mathias Falk:

Mina anteckningar är plötsligt borta på min iPhone. Inte i mailen heller.

Jag fick samma problem när jag klickade bort att de skulle finnas i Inkorgen. Fick skriva in dem igen, men sedan har det funkat.
Har du tittat under Påminnelser på Mailen i Macen?

1
Bevaka tråden