Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkning av Calender och adressbok flera iPhone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-01 20:04

Hej,

Jag har en Macpro med mina kontakter och kalender. Nu har både jag och min fru skaffat iPhone och vi skulle vilja ha varsin adressbok/kontakter men samma kalender och synka dessa till våra iphones, helst trådlöst.

Hur gör man?

Måste man ha ett MobileMe konto.

Vi vill helst inte ha separata login på datorn.

Tacksam för svar.

mvh/Stefan

Med bara ett konto har ni också bara en adressbok så vitt jag vet.

Däremot behöver du inte ha MobileMe, man kan använda ett konto hos Google istället och ha sina kalendrar där. Om du och din fru har varsitt konto hos Google så kan ni dela ut era kalendrar till varandra (alternativt så delar bara en av er ut sin kalender till den andre och så använder båda denna kalender).

Kalendrarna synkas sedan trådlöst. Så om du lägger till en sak i din kalender på din iPhone så dyker det upp i din frus iPhone om hon delar din kalender. Antingen gör man det med Google Sync, vilket är att föredra om man inte redan använt upp sitt Exchange-konto på sin iPhone) eller genom CalDAV. Det kan vara lite krånligt att ställa in allt rätt, men när det väl snurrar är det smidigt.

iTunes kan synka synka kontakterna på telefonen med Google-kontot också.

skaffa ett google konto så kan du dela precis som du vill stödjer dessutom active sync (exchange) och är gratis

du kan ju till o med flytta din domän dit gratis med max 50 användare (sedan kostar de pengar).
typ user@mindomän.com

Det Jonas pratar om i detta fall är att köra Gmail med egen domän genom att öppna ett gratis Google Apps-konto.

Det är dock inte nödvändigt för att få kalendersynkningen, räcker med att skaffa vanliga Gmail i ett Google Account.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-02 20:25

Tackar för detta, får prova det.
mvh/Stefan

1
Bevaka tråden